2012-03-06

Sebastian Fitzek: A terápia

A sikeres pszichiáter, Viktor, a lánya eltűnése után elvonul az Északi-tenger egy pici szigetére, hogy "kellő távolságból" viszonyulhasson a megrázó eseményhez, és feldolgozza azt, ami történt. Felesége, akit szemmel láthatólag kevésbé viselt meg a tizenkét éves Josy eltűnése, ez idő alatt New Yorkban tartózkodik üzleti úton. Viktorral pedig sorra történnek a különös dolgok, ahogy ez egy viharos szigeten lenni szokott.
Minden azzal kezdődik, hogy egy fiatal nő, Anna meglátogatja, és megkéri, hogy kezelje őt, mivel hallucinációk gyötrik. Az érdekes az egészben az, hogy az Anna elméje által kreált kislány, Charlotte története megszólalásig hasonlít Josyéra, úgyhogy Viktor kétségbeesetten próbál belekapaszkodni ebbe az esetbe, hátha ezáltal kiderül, mi történt a lányával. 
Nem jellemző, hogy hasonló jellegű könyveket olvasnék, se thrillert, se pszichothrillert, viszont - amikor még néztem filmeket - jó sokat láttam ebből a fajtából, és kissé megcsömörlöttem, azt hiszem. Az a baj, hogy ezen a téren nem túl kreatívak az írók meg a forgatókönyvírók, így túl nagy meglepetés nem ér általában. Néha persze annyira elmerülök az eseményekben, hogy nem esik le az, ami a mozi közönségének azelőtt már fél órával leesett (lásd Viharsziget), de általában felállítok magamban egy verziót, ami legnagyobb csalódásomra általában be is igazolódik. 
Most is így voltam ezzel, szinte az elejétől kezdve azért drukkoltam, hogy ne az legyen, amit elképzeltem, de ismét csalódnom kellett az írói kreativitásban. Annyi mákom azért volt, hogy néhány kisebb csavarral megspékelte még a végkimenetelt, de addigra már kicsit elment a kedvem az egésztől. 
Amúgy rekordidő alatt elolvastam, ez olyan fajta könyv. Folyamatosan pörögnek az események, nem unatkoztam egyszer sem olvasás közben, tehát ebből a szempontból nem köthetek bele a regénybe, nem is akarok, mivel tényleg végig feszültség uralja a történéseket, az ember halálra izgulja magát. Az északi-tengeri sziget, ahol épp orkán tombol meg totál ideális egy ilyen sztorihoz. 
Mindegy, azt hiszem, a könyveknek ez a kategóriája egyszerűen nem nekem való igazán, de aki szeret picit borzongani, meg élvezi az eseménydús, pörgős történeteket, annak biztos élmény lesz A terápia is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése