2017-02-28

Február

Imádom, hogy az emberek a közösségi médiában képesek vérre menő vitákat folytatni arról, hogy jó-e, ha vége van a télnek, én azért megkockáztatok egy olyan megjegyzést, hogy ROHADTUL örülök, hogy itt a március, mert a tél utolsó hetei teljesen leszívtak. Mostantól hivatalos: a február a leggyűlöltebb hónapom (a január is erősen versenyben van). De nem csak panaszkodni akarok, hiszen az első hét tökéletesen telt, bejártuk Nápolyt és a környékét, úgyhogy kaptam néhány nap ízelítőt a tavaszból, talán ez is közrejátszott abban, hogy visszatérve egy fokkal jobban undorodjak a télikabáttól meg a bumszli bakancstól.



Nézzük először is a könyves helyzetet! Januárban nagyon elkapott az olvasási láz, viszont a februári kedvetlenségem az olvasási hajlandóságomra is hatással volt. Most megint abban a periódusban vagyok, hogy nem kell új könyv, meg hogy azt sem tudom, mit olvassak, de azért hamarosan összeszedek egy listát tavaszra.

KÖNYVEK - BESZEREZTEM

A kisebb hisztim ellenére nem zárok nullás hónapot, február elején rendeltem két könyvet a bookdepóról, és egyébként mindegyiknek nagyon örülök.



Jamie Oliver: Jamie's Italy - A kedvenc Jamie-könyvem, egyszer már volt nálam egy könyvtári példány, és most a nápolyi utunkat követően rájöttem, hogy ez nem hiányozhat a polcomról. A papírkötéses verziót vettem meg, belül ugyanolyan szép, viszont könnyebb forgatni, mint a keményborítós változatot.
Markus Zusak: The Book Thief - Az angolul-újraolvasós projektemhez vásároltam, igaz, nem azt a kiadást kaptam meg a bookdepóról, amelyiket rendeltem, de sebaj, legalább nem filmes borítós.

KÖNYVEK - ELOLVASTAM

Jordi Llobregat:Vesalius titka - A repülőúton kezdtem el olvasni, úgyhogy emiatt, meg hogy ott volt végig a szálláson az éjjeliszekrényemen, van egy pici utazós vonatkozása, amit nagyon szeretek. Kicsit guilty pleasure-élmény volt, nem hibátlan a könyv, viszont boldogan lubickoltam a barcelonai jelenetekben meg az orvostudományi eszmefuttatásokban. Kicsit erőltetett a stílus is meg a cselekmény is, kevesebb drámai csavarral nekem többet adott volna.
Dave Eggers: A Kör - A jövő, ami közelebb van, mint gondolnád. Nagyon aktuális és elgondolkodtató, szinte nap mint nap eszembe jut, amikor a kütyüimet használom, vagy valami innovatív technológiáról olvasok, viszont ebből sokkal-sokkal többet lehetett, mit lehetett, kellett volna kihozni. Ha lesz időm, írok róla.

Folyamatban van Ben Aaronovitchtól a Föld alatti suttogás, jól esik egy kis Londonozás megint, most pont kb. egy ilyen kaliberű könyvre van szükségem: ismerős környezet, egy kis gyilkolászás, visszafogott humor, nulla agyalás. Félbehagytam Jenny Lawsontól az Őrülten boldogot, de ezt már úgyis tudjátok, több szót nem kívánok ejteni róla.

MINDEN MÁS


A februárom csúcspontja rögtön a hónap elején lezajlott 5 nap dél-olaszországi tavaszozással, jó, hogy már itt is kezd hasonlítani az időjárás a február eleji nápolyihoz. Szívesen felsorolnám, hogy mi mindent csináltam a nyaraláson kívül februárban, de azt hiszem, kicsit lejöttem az életről, és zombiként küzdöttem végig magam a szürke téli napokon. A nápolyi kalandjainkról viszont olvashattok a Travel Journal-ön, meg írtam Procidáról is, és tervezek még egy nápolyos szösszenetet, mert imádom a várost, és úgy érzem, hogy azzal, hogy képes voltam megszeretni, még közelebb kerültem Olaszországhoz. (Egyébként nem tudom, miért olyan rossz Nápoly híre, semmi gond nincs vele.) Még nem tudom, hogy hova ruccanunk ki legközelebb, se azt, hogy mikor és hogy mivel, de ha kitaláljuk, valamelyik platformon úgyis elkezdek visítani. :D
A lényeg, hogy tárt karokkal várom a tavaszt, az élményeket, a bőrdzsekis időt meg a belvárosi teraszok nyitását.

A többiek:
Nita
PuPi
Dóri
Sister
Meseanyu
Amadea
Heloise

4 megjegyzés:

  1. Úgy általában, amikor az emberek az időjárásról vitatkoznak... mintha lenne rá befolyásuk.:) A télikabáttól-bakancstól már én is undorodom, néhány napja a kis szaladgálós cipőmben virítok (úgy nézek ki benne, mint egy túlkoros iskolás lány), csak dzseki kellene hozzá, mert szövetkabáttal iszonyú hülyén fog kinézni.
    A Vesalius titka mindig piszkál egy kicsit, de, úgy érzem, nem halok bele, ha egyszer majd könyvtárból (de... tudod, az ördögi kör) fogom elolvasni.

    VálaszTörlés
  2. Éljen a március! :) Én már tavaszi (vagy őszi? :D) kabátban és bakancsban nyomulok, de már jó érzés magunk mögött hagyni a nagy hideget.
    A kört terveztem én is olvasni, de lehet, hogy nem éri meg a fáradságot? A filmet mindenképpen meg szeretném nézni.

    VálaszTörlés
  3. Book Thief, Book Thief! Éljen! :)
    A Kör érdekel, de nem tudom én is inkább csak a filmet válasszam-e, dilemmában vagyok, mint Dóri.
    Örülök, hogy tetszett a Vesalius, szerintem is jó kis guilty pleasure könyv. Nekem bejött a sok drámai csavar is, de én jobban bedőlök a kis szenzációhajhász trükköknek általában. :D

    Öhm, nekem nincs bakancsom. Utoljára talán általánosban volt. :D csak csizmáim vannak. A kabátot már én is lecseréltem átmenetire, éljen! :D

    VálaszTörlés
  4. Egyetértek, éljen-éljen a tavasz!
    Egyébként igazad van, A Körből még sokkal többet ki lehetett volna hozni, de így is annyira magával ragadott, hogy megbocsátok neki. És nekem is Facebookozás közben eszembe szokott jutni...
    Imádom a nápolyi bejegyzéseid és tökre örülök, hogy végül mi is megyünk. :)

    VálaszTörlés