2013-09-05

Itt az ősz meg egy csomó új könyv

Csak az a baj (vagy ez nem baj?), hogy elég kevés bizdergálja a fantáziámat. Kezdem rögtön azokkal, amelyek hidegen hagynak. Például az egyik, számomra kedves kiadó, az Agave most nem rukkolt elő egy olyan megjelenéssel sem, ami akár egy kicsit is érdekelne. Azért a facebook oldalukon lehet tájékozódni, mert nyilván csak annyiról van szó, hogy ez most nem az én köröm. A Könyvmolyképzőnél is jön mindenféle újdonság, viszont engem kizárólag a White Cat magyar verziója érdekel, magam sem tudom megmondani, miért. Nagyjából egy éve jött szembe valahol angolul, és úgy éreztem, ez kell nekem, most viszont ahogy elolvastam a fülszöveget, már kételkedni kezdtem, na majd meglátjuk.

Jöjjenek azok a könyvek, amelyeket tényleg várok:

Murakami Haruki: A színtelen Tazaki Cukuru és zarándokévei
Geopen 


Murakami stílusát annyira nagyon szeretem, hogy azt se bánnám, ha a világon az összes könyvet ő írná. Imádom azt a kiegyensúlyozottságot és nyugalmat, ami a mondataiból árad, még akkor is, ha a cselekmény ezzel teljesen ellentétes. Korábban már ujjongtam kicsit az új regény miatt. Jövőre állítólag az Elephant Vanishes-t is kiadják. A Geopennél még ez a könyv lehet érdekes, szintén ősszel érkezik. 

Timur Vermes: Nézd ki van itt
Libri

Nem tudom, miért nincs vessző a nézd szó után a címben, ettől még persze ígéretes könyv ez szerintem. Avagy mi történik, ha Hitler felébred 2011-ben, és mindenfelé olyan ocsmányságokba ütközik, mint a demokrácia, nők a politikai vezetésben meg egy csomó külföldi.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi fog mindebből kisülni, a borító mindenesetre tetszetős. 


A Maxim Kiadó tavaly ősszel is meglepett minket néhány nagyszerű könyvvel, idén októberben pedig 13 újdonsággal állnak elő, aki követi a Dream válogatás Facebook oldalát, már olvashatott a tervezett megjelenésekről. Engem leginkább a következő regények hoznak lázba:

Maria Semple: Hová tűntél, Bernadette?
Maxim

A fordításra várós polcomon fent van már egy ideje, a borítóba szerelmes vagyok, a történetet majd meglátjuk. Nem tudom, számít-e, hogy Franzen ajánlása látható a könyvön - bár tőle sem olvastam még - első látásra kicsit komolytalannak tűnik, én azért bízom benne, hogy nem lesz az. Mindenképpen kívánságlistás.


Katherine Boo: Az örök szépségen túl
Maxim

Nem vagyok benne biztos 100 százalékig, hogy szükségem lesz erre a könyvre, a nagyon szenvedős, hatásvadász regényektől mindig viszolygok kicsit (pl. Ezeregy tündöklő nap). És szerintem ez is olyan lesz, főleg, hogy az alcím a következő: Life, Death, and Hope in a Mumbai Undercity. Megvenni szerintem nem fogom, de azért észben tartom, hogy ilyen is van már.

Jennifer E. Smith: Milyen is a boldogság?
Maxim

A szerző a Vajon létezik szerelem első látásra? című regényével sem váltotta meg a világot, valószínűleg ezzel sem fogja. Én mégis szerettem azt a könyvet, szóval várom a Milyen is a boldogság?-ot is. Engem ezekkel a borítókkal már le lehet venni a lábamról, lehetne több ilyen YA egyébként magyarul is, olyan könyvekre gondolok, amelyekben nincsen semmi disztópikus elem, vérfarkas, vámpír, angyal, miegymás. 

A kiadó többi megjelenéséről itt tájékozódhattok, akárcsak az akcióról, miszerint 30%-os kedvezmény jár az előrendelőknek, meg két könyv egyszerre történő postázása esetén a szállítási díjat is elengedik. 

10 megjegyzés:

  1. A Nézd ki van itt érdekes lehet, bár az ilyen vagy nagyon jól sikerül, vagy kegyetlen rosszul. Majd figyelem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Külföldön már nagy sikere van, bár az ilyentől én is mindig félek egy kicsit, túl nagyok lesznek az elvárásaim.
      Még azért gondolkozom, hogy beszerezzem-e.

      Törlés
  2. Az Ezeregy tündöklő nap hatásvadász volt? Ó, pedig a Papírsárkányokat imádtam, és ez is már régóta be lett szerezve :( Egyébként most engem sem kapott el annyira a vásárlási hév az új megjelenések kapcsán, pár könyv landolt csak a kív.listámra, a beszerzésüket majd meglátjuk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, nekem kicsit az volt. Egyébként nem tartom rossz könyvnek, nem is tudom pontosan megfogalmazni, hogy mi zavart benne. Azért olvasd el azt is, szerintem egyszer én is el fogom a Papírsárkányokat:)
      A vásárláson én is gondolkozom különben:) (mostanában sokat költöttem könyvre, nagyon:()

      Törlés
  3. Basszus, eltűnt a kommentem, vagy elszúrtam valamit...
    Szóval, még egyszer:
    Csak összeszedted őket.:) Nem olyan orbitális lista, mint az enyém, de szépen haladsz a kárhozat útján.
    A Nézd ki van itt engem is érdekel (és szintén zavar a vessző, de még a felkiáltó jel hiánya is), meg a Bernadette, bár attól tartok egy kicsit.

    Hosseinitől a Papírsárkányokat olvastam, de annyira hatásvadász volt, hogy már feldühített (bocsi, Nikkincs).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, haladok, bár most kicsit fékezni szeretnék, amióta beléptem az e-bankomba.
      Aztán mire ezek kijönnek, szerintem megint mindegy lesz :D
      Beérni úgysem foglak :)

      Törlés
    2. Roppant szomorú vagyok. Tessék engem leelőzni!:D

      Törlés
  4. Csak tipp, de szerintem azért nincs írásjel a Hitleres könyvön, mert úgy már nem lenne olyan szabályos a bajusz - így gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint ahogy a német borítónál, ha jól emlékszem. Nekem tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A design oltárán feláldozni a helyesírást? Ejnye...:)
      Amúgy nekem is tetszik a borító, de azért cseszi a szemem kicsit a vesszőhiány:)

      Törlés
    2. Hát nem szép dolog :) De lehet, hogy csak a borítón van így, belül már nem. Meglátjuk.
      Nekem meg az é betűn az ékezet zavaró, mert hát akkor már az se lógjon ki a sorból... :D

      Törlés