2014-12-27

Gyors decemberi könyves zárás

Attól, mert év vége van, és minimum két giga-összefoglalóval is kedveskedem, a december még hónap, szegényt ne hanyagoljuk annyira. Főleg hogy annyi csodás könyvet kaptam / vettem, muszáj körbehordoznom őket! Tudom, még csak 27-e van, de aztán jön majd a többi számvetés, valahol el kell kezdeni.

Most csak a könyvekre fókuszálok, a beauty vonal amúgy sem izgatott annyira a hónapban, nem is nagyon vettem semmit, amit igen, azt is csak muszájból (fogynak a készletek, csoda!).

Őket olvastam el decemberben:

Holly Smale: Geek Girl 
Gillian Flynn: Sötét helyek (hihetetlen, de mindkettőről írtam már!)
Barbara Demick: Nincs mit irigyelnünk a világtól
Gretchen Rubin: Boldogságterv (újraolvasás, január óta húzódik, de jó volt ez így, egy régi posztot találtok róla a blogon)
J. R. R. Tolkien: A babó
A. S. Byatt: Mindenem (folyamatban)
Gail Carriger: Lélektelen (folyamatban)
Két félbehagyásom is volt a hónapban, a Nézd, ki van itt és A szív alakú doboz. Türelmetlen hangulatban vagyok, úgy érzem, túl sok könyv vár rám. 

A Nincs mit irigyelnünk a világtól tökéletesen beleillik azon könyvek sorába, amelyeket annyira tudok élvezni (és itt nem arra gondolok, hogy de jó, hogy ennyi borzalomról olvashatok). Felőlem minden országról írhatna valaki egy hasonló ismertetőt, én elolvasnám mindet. Észak-Korea nekem továbbra is a legbizarrabb ország, és ez a könyv sem az előnyös oldaláról mutatja be, ha egyáltalán van ilyen. Távol álljon tőlem, hogy a blogon politizáljak, de ijesztő látni akár a legapróbb párhuzamokat is, például mondjuk azt, hogy mire megy egy ország - amelynek szinte semmi felhasználható nyersanyaga nincs - akkor, amikor kitilt mindent, ami külföldről származik. Sokmillió ember éhezik és hal éhen, és ehhez még csak az sem kell(ett), hogy teszem azt a német hadsereg körbevonja valamelyik várost.
Nekem nagyon sokat adott ennek a néhány Dél-Koreába szökött embernek a története, és bármennyire is kegyetlenül hangzik, az év végi hajtásban és zombimódban hasznos volt ráébredni arra, hogy nem muszáj annyira sajnáltatni magam.
Szóval egyértelműen ő lett a decemberi kedvencem, örülök, hogy végre sorra kerítettem.

Beszerzések:

Olyan jó dolog könyvet kapni ajándékba! Főleg egy olyan lánynak, akinek esetében ez ritkaságszámba megy, ezért is imádom egyébként a már másodszor megrendezett győri molyos karácsonyt, ahol mindenki egy valakinek ajándékoz könyvet. Így került hozzám A titokzatos bábjátékos, illetve egy nagyon finom csoki és egy mentaszínű körömlakk. :) Aztán a család is hozzájárult a magánkönyvtáram gyarapodásához: a pasim anyukájától kaptam három könyvet, a Soho felett a holdat, a Köddé vált elefántot meg még egyet, ami már megvolt, úgyhogy ez utóbbit kicseréltem ma egy Tündöklő lányokra, és ha már ott voltam és kuponom is volt, akkor hazajött velem a Kulcs is, az Engelsfors-trilógia harmadik része. Az édesemtől a Horrostört kaptam meg, ez a bookdepós listámon szerepelt (amúgy jön magyarul is a könyv), de állítólag várható még valami angol nyelvű könyvecske, csak nem érkezett meg időben, fura, hogy ezek a bookdepósok mindig mindent külön küldözgetnek.


Végtelenül örülök mindennek, egyébként kaptam még szuper dolgokat, például körömlakkokat, rengeteg mogyorókrémet, Star Wars-os rohamosztagosos Moleskine-t, Lajosos (tényleg!) bögrét, baglyos noteszt, finom ételeket mindenhol. Annyi kaját kaptunk, hogy holnap talán el fogom készíteni a szentestére szánt töltött csirkét is, ma viszont a barátnőim hoznak vacsorát, a hagyományos karácsonyi vacsinkat kivételesen nem étteremben fogyasztjuk el, hanem nálam, a macska meg fog őrülni.

Lajos ajándéka is kinőtt az ünnepekre

UPDATE:
Megjött még két ajándékom így harmincadikán, szóval 8-ra bővült a decemberben beszerzett könyvek száma. Ezeket is a bookdepositorys listáról szedte az édesem, hiába mondtam neki, hogy csak egyet kérek. :) Az Amy & Roger's Epic Detour régi vágyam volt, jó kis amerikai road tripes könyvnek tűnik, a Dorothy Must Die meg... szóval lelkesedem Óz birodalmáért, és az abból kinövő mellékszálakért, tavaly A boszorkányt is nagyon imádtam, kíváncsi vagyok, ez milyen lesz, igaz, azt már most látom, hogy sorozat.


Többiek:
Amadea
Anna
Theodora
Tekla

14 megjegyzés:

  1. Annyira szép ez a kupac, jó könyveket kaptál. :) Milyen lakkokat kaptál ajándékba? Én csak egy barátnőmtől kaptam egy lila Yves Rochert, a többiek közölték, hogy nekem biztos van már minden színem, ezért nem vesznek nekem lakkot... A kis naivak. :))
    Várom az év végi posztjaidat, nekem is lesznek, lehet ma meg is kéne írni az egyiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is így látom!:) A lakkok: két avon, egy szép gyöngyházas kék meg egy szürke plusz amit a molyos karácsonyon kaptam, egy mentaszínű She. Meg persze amit tőled :))) Tényleg nagyon kis naivak a barátnőid, mutasd csak meg nekik Edina valamelyik összehasonlítós posztját :D
      Az év végi zárós posztokat én is nagyon várom, imádom őket olvasgatni :)

      Törlés
    2. Nita, ha írsz egy listát, hogy milyen lakkokra vágysz, tőlem kapsz ajándékba. Önállóan nem merek partizánkodni.:)

      Törlés
    3. Megegyeztünk, jövőre kapsz listát a szülinapomra és karácsonyra. :D

      Törlés
  2. Ez jutott eszembe a bejegyzésedet olvasva :)
    "A könyveket ugyan nem berendezési tárgynak készítik, de nincs a világon semmi más, amivel ilyen szépen lehetne berendezni az otthonunkat." - Henry Ward Beecher
    Mennyire igaz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezzel a mondattal maximálisan egyetértek:) És egyből kiszúrom, ha egy lakásban nincs könyv, nélkülük olyan lélektelen a szoba.

      Törlés
  3. A könyveket már megcsodáltam, meglájkoltam Instán, csodaszépen mutatnak. Jaj úgy belelapoznék a Horrorstör-be, magyarul meg tényleg jön jövőre, Remélem hamar kiolvasod és írsz róla :) Én idén nem kaptam egy könyvet sem ajándékba, de nem is bánom, direkt nem is kértem, vettem én könyveket másoknak. Nekem leginkább a könyvespolcot kéne már elolvasni, mert iszonyat mennyiségű olvasatlan halmozódott fel és csak gyűlik, gyűlik és már nincs helyem :D Lehet hogy egy új polcot kellett volna kérni karácsonyra?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Szerintem is:)
      A Horrostör tök jó belül, vannak benne képek is, meg elég fura a felépítése. Remélem, magyarul is ilyen szuper lesz :)
      Hát, ha elfér még egy könyvespolc, akkor lehet ideje beszerezned egy újat, én tavaly kaptam azt karácsonyra, de hamarosan betelik!

      Törlés
  4. Jól van, örülök, hogy nem csak engem árasztottak el könyvvel :)) Mondjuk én csak ezt kaptam a családtól, a barátnőimtől jött még 1-1 tábla csoki és két pár fülbevaló.
    A Tündöklő lányokra nagyon fenem a fogam, olvasd majd el gyorsan, kíváncsi vagyok, hogy neked mennyire fog tetszeni.
    A SW-os Moleskine-t láttam a boltban, tök jóóó! Szereted a Moleskine noteszeket amúgy? Emlékszem, hogy tavaly kitárgyaltuk, hogy az ember meddig keresi A Tökéletes Noteszt. Én idén egy Bomo Art-osra ruháztam be, gyönyörű, csak egy gondom van vele, nem magyar nyelvű és az olasz + angol ünnepek vannak benne :D
    Ja, és a Boldogságterven mindig hezitálok. Egyszer azt gondolom, hogy kell nekem, egyszer meg azt, hogy nem ez fogja megmondani nekem a tutit, hogyan legyek boldog. Viszont ha egy kis kapaszkodót nyújt egy egyedülálló lánynak ebben a nagyvilágban, akkor lehet, hogy megérné. Na, de addig is megyek, elolvasom a bejegyzésed róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira jó könyvet kapni:) Már el is felejtettem, mennyire... Főleg ennyit :D
      Oké, majd igyekszem a Tündöklő lányokkal (amint végeztem a könyvtáriakkal meg a kölcsönkönyvekkel).
      Igen, nekem a Moleskine nagy kedvenc, de lehet, csak sznobizmusból vagy mert már megszoktam. Annyira reménytelen amúgy a sok-sok millióféle notesz közül megtalálni a legjobbat, szóval inkább ennél maradok, karácsonyra úgyis mindig kapok egyet, ez már hagyomány. :) A magyar ünnepeket gondolom úgyis vágod fejből, azt a 3-4-et meg lehet jegyezni :D
      A Boldogságterv azért jó (szerintem), mert nagyon földhözragadt és nem irreális megoldásokat kínál - pl. hogy menj el Indiába három hónapra meditálni :D

      Törlés
  5. Csodásak a képek -a könyvkupac Lajos meg főleg :D
    Horrostörre nagyon kíváncsi vagyok (magamat ismétlem csak), sok szépet kaptál - kééépet! :D Nemsokára én is jövök havi zárással azt hiszem, nem tervezek idén már több könyvet venni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lajos borítgatta rendesen a könyvkupacokat!:) Ok, majd instára teszek fel fotót az ajándékokról :)
      Nézem majd az összefoglalódat, aztán várom az év végit is:)

      Törlés
  6. Imádom az összefoglalókat! :) Nekem ma az olvasmánylista ment ki, de lesz még várólistacsökkentős összegzés, év végi összegzés és decemberi összegzés is (jajanyám :D)
    Meg még poszt is. És feltett szándékom még két könyvet elolvasni 31 éjfélg :D ...
    Lajos rettentő édes :)
    A titokzatos bábjátékost babjátékosnak olvastam... a Flavia első rész nekem is megvan, jövőre szándékozom olvasni.
    Nagyon szép a kupac. Én is beruháztam a Kulcsra decemberben, mert egyszerűen kell és kész. Jó kis féltégla ez is.
    Milyen rendes anyósod van, hogy könyveket vesz neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dejóó, mindet elolvasom :) (lassan felzárkózom a posztok olvasásával, de ma eddig kb négy órát voltam ébren:D)
      Hajrá az olvasáshoz, nekem is azt kéne inkább a sok alvás helyett.
      A Kulcs hatalmas nagy, örültem neki nagyon, akárcsak az ajándékkönyveknek. Ja és ráadásul olyanokat kaptam, amiket nagyon akartam, pedig nem nyújtottam be listát:)

      Törlés