2014-12-04

Könyvbingó

Mégis volt idén egy jó könyves kihívás, bár csak utólag nyomorítom bele a kategóriákba az olvasmányaimat, fordítva ilyet én már nem csinálok. Theodora az értelmi szerző, vagyis nem egészen, mert külföldről indult a dolog, de ő magyarította és molyon kreált hozzá egy kihívást. Köszönjük. :)

Ezt a posztot főleg magamnak írom, nem gondolom, hogy mások számára is annyira érdekes lenne, de így legalább elég lesz ezt belinkelnem ezt a teljesítéshez.

Itt a bingó:


Ezek a kategóriák magyarul + a hozzájuk passzított könyveim:

1. Egy könyv, ami hosszabb 500 oldalnál - Susan Cain: Csend 
2. Egy (elfeledett) klasszikus - Denis Diderot: Az apáca (ráadásul saját példány!)
3. Egy könyv, amiből film készült - Sue Monk Kidd: A méhek titkos élete (bár nem láttam)
4. Egy könyv, amit idén adtak ki - Lena Dunham: Not That Kind of Girl
5. Szám a címben - Anne Holt: 1222
6. Egy könyv, aminek az írója 30 év alatti - Austin Kleon: Lopj úgy, mint egy művész! (2012. - 29 volt)
7. Egy könyv nem emberi szereplőkkel - Rachel Hartman: Seraphina (sárkányok, kár, hogy nem tetszett)
8. Egy vicces könyv - Ben Aaronovitch: London folyói 
9. Írónő könyve - Michelle Moran: Kleopátra lánya
10. Egy történet rejtéllyel - Mons Kallentoft: Véres tél (és a Halálos nyarat is előjegyeztettem)
11. Egyszavas című könyv - Katarina Mazetti: Pingvinélet
12. Novelláskötet - Jevgenyij Popov: Vodkára vodkát (nem olvastam végig) 
13. Szabadon választott könyv - Paula McLain: A párizsi feleség
14. Egy könyv, ami másik földrészen játszódik - Lauren Graham: Egy nap talán
15. Non-fiction - Sándor Anna: Szibériai anziksz (sok ilyet szeretnék olvasni)
16. Első könyv, egy kedvenccé vált írótól (idén olvastál egy könyvet, és ha kedvenccé vált az író – első olvasott könyve után – akkor az kellene ide) - pont máshogy értelmeztem, de így könnyebb - David Benioff: Tolvajok tele
17. Egy könyv, amiről neten hallottál először - :D melyikről nem? James Smythe: A felfedező
18. Egy best-seller könyv - Robert Galbraith: Kakukkszó
19. Egy könyv, ami igaz történeten alapul - John Vaillant: A tigris (nem tudom eldönteni, hogy regény-e vagy nonfiction)
20. Egy könyv a várólistád legaljáról - Giuseppe Tomasi di Lampedusa: A párduc (ez a nap is eljött)
21. Egy könyv, amit egy barátod imád - nem sok olvasó barátom van (akiket offline ismertem meg), de mondjuk legyen Rosamund Lupton: Azután, úgy kaptam kölcsön, a macska meg is rágta, úgyhogy vehettem újat. 
22. Egy ijesztő könyv - Jeff Vandermeer: Expedíció (néha komolyan féltem, jól is esett :D)
23. Egy könyv, ami több mint 10 éve jelent meg  - Patrick Modiano: Sötét boltok utcája (sosem fogom megjegyezni ennek az írónak a nevét)
24. Egy sorozat második kötete - Juliet Grey: A fényűzés napjai (Marie Antoinette-trilógia, a harmadikat már nem olvasom el, nagyon gyenge)
25. Egy könyv kék borítóval - Laini Taylor: Füst és csont leánya (és még a lány haja is kék)

Ha valaki mégis eljutott volna eddig, megkérdezném, hogy részt vett-e a kihívásban. Ha lesz jövőre is, akkor benevezek, bár nagy kihívást nem jelent utólag könyveket párosítani a kategóriákhoz, de azért én így is élveztem. :)

14 megjegyzés:

  1. Köszi, "megy a zöld" :D Lena Dunham: Not That Kind of Girl - ről fogsz majd írni /szépennéz :D
    Lesz jövőre is ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! De rég használtam már ezt a "megy a zöld" mondatot:)
      Ha ilyen szépen nézel, összeszedem magam :D

      Törlés
  2. http://www.lookatcat.com/data/media/12/cat_shrek.jpg
    (én mostanában elég sokszor már magamat is unom :D)

    VálaszTörlés
  3. Bocsi, ez nem ide illik. Nem találtam a blogon, (lehet hogy csak béna vagyok) de muszáj megkérdeznem, hogy olvastad-e már a Felhőatlaszt. Érdekelne egy ismertető róla, de nem az a szokásos, amit a neten találni lehet. Tulajdonképpen képtelen vagyok kibogozni, hogy miről szól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna nem bírtam végigolvasni azt a könyvet, így poszt sem született róla, ha csak azt nem számolom, amikor vinnyogtam róla egy fél bekezdést, hogy mennyire szörnyű - a kereső tényleg nem dobja ki, de ez az, igaz, sokra nem mész vele: http://bookwormkatacita.blogspot.hu/2013/05/barcsak-ez-lett-volna-konyvjelzom.html

      Te most olvasod, vagy majd tervezed? Ennek ismeretében még megpróbállak tájékoztatni. :)

      Törlés
  4. Ó, ez tök jó ötlet! Lehet hogy bingózom egyet én is, csak úgy kíváncsiságból, mennyi sikerült ezek közül. Nem nagyon olvasok non-fictiont, de idén még az is volt, mondjuk nem is tetszett :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bingózz! :))) Melyik non-fiction volt ez?

      Törlés
    2. Az Én és az Iszlám (Amir Ahmad Nasr), Atlantic Press Kiadó.

      Törlés
  5. Kicsit off: láttalak a Joyban, nagyon klassz, gratulálok! :)
    A legfurább kommenten jót röhögtem... :D Az mi volt????? Linket!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajdejó, köszi! :))
      Nem tudok linket sajna, mert még freeblogon volt, és közben arra is rájöttem, hogy a személyes blogomon. Egyébként Jobbikos Józsi volt a user neve, és folyton oltott, hogy mekkora szégyent hozok a hazámra, stb :D
      Amúgy itt is megjelent a napokban egy kedves ember (spoileres poszt), és kiderült, hogy csökkent értelmi képességű vagyok, mert kb 4 évvel ezelőttig nem tudtam, mi az Anna Karenina vége.

      Törlés
  6. Nem hangzik rosszul ez a kihívás, de már nem akarok egyre se jelentkezni; nem akarom, hogy muszáj-olvasás legyen belőle.
    Ezek közül A méhek titkos élete érdekel a legjobban, legközelebb kiveszem könyvtárból. Jól jönne most egy délen jàtszódó könyv.

    VálaszTörlés
  7. (Lemaradt az előző kommentről) A felfedező hogy tetszett? Àllandóan szembe jön velem a könyvtárban, de nem "merem" kivenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a kihívást én pont fordítva csináltam, ezért nem volt kötelező jellege.
      A méhes titkos élete tetszeni fog, remélem, elcsíped a könyvtárban!

      A felfedező nem rossz, de nem is világmegváltó. A végére már nem is emlékszem.. :D Ha szereted az ilyen űrhajós scifit, meg az idővel kapcsolatos kérdéseket, akkor jó lesz. Nekem az utóbbi nem fekszik, ezért nem tetszett annyira nagyon, amúgy szerintem nagyon nem lehet mellényúlni vele.

      Törlés