2016-06-04

5 könyv, amit elolvasok 2016 nyarán + nyári tervek

És itt is a kedvencem: a nyári tervezgetés! :) Imádom, hogy süt a nap, lehet biciklizni, ilyenkor mindenhez több kedvem van, igaz, pont az olvasáshoz annyira nem, vagyis szegény könyvek eléggé a priolista végére kerülnek, de még mindig jobb helyezést kapnak, mint például a főzés. :D A tavaszi terveimet majdnem teljesítettem, a velencés könyvet azóta sem fejeztem be, a többi viszont jó választásnak bizonyult (egyébként a Venice-szel sincs baj, csak ritkán van kedvem angolul olvasni), úgyhogy ezt az etapot sikeresnek nyilvánítom.



Eleanor Catton: A fényességek - Nyár végére talán letolom. :D Nem egy egyszuszra olvasós könyv, de azért túl nagy szüneteket sem szeretnék tartani az olvasásban, mert akkor meg elveszítem a fonalat.
Jess Walter: Szép romok - A Könyv, Amit A Borító Miatt Vettem Meg. Azóta viszont hallottam néhány éljenző véleményt róla, olaszmániám pedig a tetőfokán, ideje lesz elolvasni.
Paula McLain: Napkeringő - Elég régóta csorgatom a nyálam erre a regényre, ki sem bírtam várni, míg az Alexandra leakciózza, szerintem ez egy teljesen ideális nyári olvasmány lesz.
Lauren Myracle - Sarah Mlynowski - E. Lockhart: How to Be Bad - Ha nyár, akkor road trip regény! Tavaly is olvastam egy ilyet, és ahogy megérkezett a NYÁR, egyből kedvet kaptam valami amerikai módra utazós könnyed YA-hoz.
Elizabeth Gilbert: A lélek botanikája - Ahogy a Big Magicben egy kicsit bepillanthattam Gilbert írási folyamataiba, rögtön kedvet kaptam ahhoz, hogy olvassak még tőle, kíváncsi vagyok, milyen az élet az Eat, pray, love-on túl.  



Programok, tervek, ilyesmik

Amúgy hogy ne csak a könyvekről beszéljek folyton, úgy fest, elég sűrű nyaram lesz, főleg munka szempontjából, de ez most izgalmas! Az utóbbi hetekben programokból sem volt hiány, és ha ez így folytatódik, tényleg szintet fogok lépni time management téren, jövő héten például eddig egy szabad estém van, nem panaszkodom.
Ami a szabadidőt illeti: megyek háromnapos lánybúcsúra a Balatonra, nyaralunk Hallstatt környékén pár napot, és még egy soft terv Bécsre is kinéz, ami vagy egy kétnapos városnézős hesszelést vagy egy egynapos márjahilferstrásszés korzózást takar majd. Egyébként egészen különleges eset, hogy mi nyáron nyaralunk, általában őszre meg tavaszra szoktuk időzíteni a vakációinkat, de örülök, hogy idén mégis lesz egy kis kiruccanás, ráadásul egy hidegvizes tóvidékre! Meg remélem lesz sok teraszozás, borozás, limoncellózás, koktélozás és egyéb kellemes mókák (nyugi, nem csak inni tudok). Illetve fordítok orrvérzésig, meg igyekszem majd a blogra is hozni a könyves posztokat. Emellett vannak még megvalósításra váró terveim, csak szeretnék hozzá néhány plusz órát is az életembe.

http://me-lapislazuli.tumblr.com/post/120427351229/morning-at-the-lake-by-rudolfmoerkl

Ti merre mentek nyáron, mik a terveitek?

22 megjegyzés:

  1. Hű, a Lélek botanikája nagyon érdekesen hangzik. Elizabeth Gilbert, mint személy nagyon szimpatikus, de még év elején elkezdtem az Eat pray love-ot és nagyon nem tetszett a stílusa, de lehet, hogy a fordítás a ludas. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok mit mondasz majd erről a könyvről.

    Nekem nincsenek komoly olvasási terveim, de szeretnék még egy-két londonos könyvet elolvasni július végéig, mert akkor megyek Londonba!!! Nagyon izgatott vagyok miatta, ez lesz az első önálló utazásom (nem egyedül megyek, egy barátnőmmel, de most semmiféle felsőbb szervezés nem lesz, csak mi magunk!)
    Ja, és aakarok előtte turistáskodni Pesten, hogy teszteljem a cipőimet, és gyakoroljam a fényképezést - ennyire be vagyok zsongva :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Eat, pray, love nekem sem lett nagy kedvenc, bár elég rég olvastam, már nem nagyon emlékszem rá... A Big Magicet viszont tudom ajánlani, a stílusa is kellemes-szellemes, meg a tartalom is.
      London, éljen!!! :) Jó lesz ez így, hogy ti magatok szervezitek, érezd magad nagyon jól! :)

      Törlés
  2. Milyen szép könyvek! A Napkeringő egyre jobban érdekel, A lélek botanikája jó lesz, csak rá kell szánni az időt ;) A YA roadtripet meg felveszem az angolul olvasós listámra, hasonló könyvekhez van most nekem is kedvem!
    A nyaralós terveid is nagyon tetszenek, jaj azon a taón vón' jó' - olyan szép! :) Na meg Bécs is szívemcsücske, mi is gondolkoztam egy kirándoláson oda a nyáron!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastam már egy ilyen YA roadtripet, az Amy&Roger's Epic Detour-t, az is nagyon jó! :)
      Hajrá Bécs, remélem eljutunk mindketten oda idén! :)

      Törlés
  3. Remek és izgalmas tervek. A fordításról nem készülsz egy posztot írni, annyira érdekelne ennek a háttere. :)
    Nálunk Balaton, kisebb kirándulások vannak tervbe véve, illetve jó lenne haladni a felhalmozott könyvekkel is, de nyáron ennek elég kevés az esélye. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha majd végeztem a fordítással, szívesen megosztom a tapasztalataimat, addig még tanulom én is a folyamatot, meg reménykedem, hogy a kiadó nem fogja megbánni, hogy bizalmat szavazott nekem. :D
      A Balaton-parton talán tudsz majd egy kicsit olvasgatni, nem? :) Én mindig arra számítok, hogy nyáron majd sokat olvasok, gondolom még él bennem a nyári szünetek emléke, aztán persze mindig van jobb program, így a könyvek háttérbe szorulnak egy kicsit.

      Törlés
    2. Én is mindig reménykedem a Balatonban, aztán a könyvek a bőröndben maradnak az olvasót pedig nem viszem végül ki a partra. Helyette jön a vízibicikli, lángos, pancsolás és egyéb parti történetek. :)

      Törlés
  4. Nagyon jó válogatás :) A Napkeringő tetszeni fog, szerintem Meryl karaktere neked szimpatikus lesz. A roadtrip tuti választás nyárra :)
    A nyári tervek is szuperül hangzanak, tök jó, hogy ennyi kiruccanás van tervbe véve, erről is jó ha szól a nyár és nem csak a fordításról.
    A nyári listát én is pont most írogatom a blogra, látom, hogy Pupi is most posztolt róla, népszerű téma :) Nekem egyelőre nem sok minden néz ki nyáron, összesen 3 nap szabi, nem is tudom, hogy fogom kibírni...Staycation hétvégi ötleteket írok magamnak, mert ettől függetlenül szeretném jól érezni magam és jól kihasználni a hétvégéket, egész sokat sikerült összeírnom :) És benne van egy győri kirándulás is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Napkeringő szerintem tuti befutó lesz, nincs semmi kétségem. :)
      3 nap szabi? Jézus ereje... Hát kitartás akkor ehhez. (Mondjuk most esik le, hogy nekem is ennyi van betervezve, 2 a nyaralásra meg fél-fél a lánybúcsú és esküvő miatt). Egy hosszú hétvégét azért össze tudsz szervezni talán, nem?
      De jó, gyere Győrbe is, aztán körbevezetlek! :)

      Megyek és olvasom a ti listáitokat is! :)

      Törlés
    2. Staycation, de jó szó, ezt még sose hallottam így :O
      Azért sajnálom, hogy ilyen kevés szabid lesz, Nikkincs. :(
      Győőőőr <3 Olyan rég voltam én is. :)

      Törlés
    3. Gyertek lányok együtt! :)

      Törlés
  5. Háromszoros hurrá a nyárnak!
    Annyira örülök, hogy elolvasod A lélek botanikáját�� Nekem tavaly én elején kellett megvennem eeőteljes belső késztetésre, persze hogy azóta is csak kerülgetem��Na de majd most motiválsz��
    A nyaralók tervek is szuperek, Hallstatt környékére mi is nagyon készülünk, úgyhogy várom a felderítést és a szokásos nyálcsorgatós képeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor tesztelem neked, mindenképp fogok majd írni róla. :)
      Hallstatt környékét meg mindenki dicséri, több barátom is járt már arra, és nagyon szerették, majd azt is letesztelem. :D

      Törlés
  6. Én is örülök, hogy végre valahára itt a nyár. :)
    A Napkeringőt én is tervezem elolvasni, már csak a címe miatt is ideális lenne. :)
    Nekem egész konkrétan július közepéig már nincs egy darab szabad hétvégém sem. :) Rengeteg a terv, ha sikerül őket megvalósítani, akkor azt hiszem életem egyik legjobb nyara elébe nézek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sűrű lesz ez a nyár mindannyiunknak, tök jó! :) Néha mondjuk örülnék, ha télen is legalább ennyi kedvem lenne mindenfelé mászkálni, de hát valamikor olvasni is kell. :D

      Törlés
  7. Jaj de szép képek a még szebb könyvekről! :) A Napkeringő engem is birizgál, mindenhol szembejött, de nem tudom, szabad-e, jó-e úgy olvasni, hogy nem ismerem a Blixen könyvet?
    A Szép romok borítója tényleg nagyon csábító, szerintem a belseje is jó lehet, néha kell ilyen beszerzés is :D

    Most egyébként adtál egy ötletet nekem a nyaraláshoz, köszi! A hideg tóvidék nem is rossz ötlet... ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Ezek a könyvek tényleg nagyon szépek különben. :)
      Hát, végül is A párizsi feleséget is úgy olvastam, hogy a Vándorünnepet vagy bármi Hemingwayt még nem, szerintem nem volt az se gond. :) Blixen könyvén amúgy gondolkodom.

      Örülök, hogy tudtam ötletet adni, jó nyaralást! :D

      Törlés
    2. Ó, na ezt meg nem is tudtam, hogy A párizsi feleségnek meg a Vándorünnephez van köze... Hm. Mondjuk öngól lenne a szerző részéről, ha mindenképp szükségeltetne valami felkészültség a sztorihoz. :) Blixent én is már akartam olvasni korábban, könyvtárból.
      Köszi, majd meglátjuk mi sül ki belőle :)

      Törlés
    3. PuPi, bocsi, hogy belelocsogok, de bátran olvasd Blixen-előélet nélkül is :) Én is úgy olvastam, nem rajtuk van azért a hangsúly. Ha a filmet láttad, annyi bőven elég, én amúgy sem tudtam Robert Redfordot kiverni a fejemből olvasás közben :P

      Törlés
    4. "Belelocsogsz" nah szép is lenne, ha ezért bocsánatot kéne kérni :D :D Mellesleg én is odalocsogtam az előzőhöz ;)
      Kösziiii! :) Nem láttam a filmet se képzeld, de akkor azt előirányozom. :)

      Törlés
  8. Erre a Big Magicre teljesen rá vagyok állva, nem tudom miért :). De még olvasom a Katsu könyveket, addig nem akarom elvonni a figyelmem.

    Nálam is sűrű lesz a nyár a munka miatt, főként a nagy utazás előtti augusztus, így most kicsit örülök, hogy nagyon előre terveztem és már nagyjából minden fontosabb megvan :).
    Mi is általában tavasszal és ősszel megyünk, de valahogy idén úgy éreztem, hogy kell valami nyárra, mert mindig csak hallgatom és látom, hogy mások mennek, én meg izzadok az irodában és várom a szeptembert :P, hogy mi is menjünk. Ezért is jött a balcsis ötlet :), hogy kicsit megtörjük majd a hétköznapokat.

    Hú, háromnapos lánybúcsú, az jól hangzik :D, meg Hallstatt is, annyira gyönyörű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert jó a Big Magic, azért. :D

      Igen, amúgy annál bosszantóbb nincs, mikor egész nyáron dolgozol, aztán nézegetheded instagramon vagy akárhol a vízparti meg egyéb képeket. Még az se elég vigasz ilyenkor, hogy ősszel majd te leszel a másik oldalon.

      Törlés