2015-10-11

12 könyv és néhány ráadás az őszi megjelenésekből

Szeptemberben nem vettem könyvet, viszont kezd visszatérni a könyvzsákmányoló kisördög énem, akit legfeljebb csak az tántorít el az egésztől, ha ránéz a nappaliban tornyosuló könyvtári könyves toronyra, de akkor is csak néhány másodpercig tart a bizonytalanság, és visszakúszik az emlék, hogy teszem azt a Maximnál két könyvtől ingyenesen szállítanak meg 30% kedvezmény van, stb. Magamat ismerve úgysem fogom mindet beszerezni, de van néhány kötelező darab, a többiről meg majd lebeszélem magam.
Egyébként ugye nem én vagyok az egyetlen, akit egyes könyvek csak addig érdekelnek, amíg még teljesen frissek?



Maxim
Madeleine Roux: Asylum - Guilty pleasure kategória, amúgy is már ezer éve kinéztem magamnak tumblrön. És amit ott kinézek magamnak, az előbb-utóbb megjelenik a Maximnál.
Mary Chamberlain: A dachaui varrónő - Mostanában kezdek ráizgulni a háborús történetekre is (nem a lövészárkos verziókra, ahhoz még kicsi vagyok), ennek meg tetszik a címe is, igen, ennyire vagyok felszínes.
Robyn Schneider: Egy új élet reménye - Ez is egy tumblrös emlék, és nem igazán tudom, mit várjak tőle: drámát vagy vicceskedést, a kettőt együtt mondjuk nem annyira szeretem (lásd Csillagainkban a hiba), de úgy érzem, el kell olvasnom. (A fenti borítón még egy másik címmel szerepel, ez ne tévesszen meg senkit :D)

Ráadás: ahogy említettem, 30% kedvezménnyel rendelhetők meg és elő a könyvek a kiadó weboldalán, kettő darabtól ingyenes a szállítás.
Futottak még: Elég már az árnyakból! (Flavia de Luce 4., de ez még ráér, mert a 3 sincs még meg, tényleg, lehet megveszem most :D), Veled minden hely ragyogó (ez is már szembejött angolul 1000x, de aztán rájöttem, hogy szerelmes-öngyilkos-ifjúsági, az meg nem annyira én vagyok)

Libri
Jandy Nelson: Neked adom a napot - Dóri meggyőzött arról, hogy akarjam ezt a könyvet, ha minden igaz, úton van felém, és nemsokára el is olvasom.
Gemma Correll: Vidám macskás rajziskola - Szerintem ezt a könyvet már említettem egyszer, meg azt is, hogy mennyire imádom Gemma Correll illusztrációit. Kutyás verzió is létezik a könyvből, a cicásba tegnap belelapoztam a Libriben, és állati cuki, nemsokára ő is az enyém lesz! :)
Sophie Kinsella: Hová lett Audrey? - Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki a cím és a borító alapján egy másik könyvre asszociál, de engem talán pont azért vett meg magának ez a regény. Sophie Kinsellától még nem olvastam semmit, a boltkóros sorozata nem is nagyon érdekel, de ezt nagyon szeretném.

Futottak még: A lány hét névvel - ezt egyszer biztosan elolvasom, mert mindent el kell olvasnom, ami Észak-Koreáról szól. :)

Scolar
Nathan Filler: A zuhanás sokkja - A regény középpontjában a skizofrénia áll, a fülszövegben meg azt olvasom, hogy szórakoztató meg vicces, úgyhogy ezt megint nem tudom hova tenni, de én úgy érzem, jó lenne nekem.

Futottak még: Fangirl - Még az Eleanor és Parkot sem olvastam, de már itt egy újabb könyv a szerzőtől magyarul. Mit gondoltok, szeretném? Komolyan kérdezem, mert nem tudom eldönteni.

Agave 
Ernest Cline: Armada - A Ready Player One az egyik kedvenc könyvem, így kötelező darab az Armada is, nincs mit hozzáfűznöm. 

Alexandra 
Paula McLain: Napkeringő - A párizsi feleség által nyújtott élmény után muszáj lesz ezt is elolvasnom. A molyon még nyomát sem látom, pedig elvileg novemberben megjelenik és Karen Blixen lesz az egyik szereplője.
Priya Parmar: Vanessa és Virginia - Virginia Woolffal még mindig nem vagyunk barátnők, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem olvasnék róla szívesen valami könnyedebbet.

Futottak még: Hullámok tengerén - ezt most találtam, a cím szerintem rettenetesen klisés, de valami titanicos téma ez, a jól bevált két idősíkos/két nézőpontos módszerrel.

GABO
Lauren Oliver: Szobák - A szerzőtől eddig két regényt olvastam, az egyik egészen jó volt, de a sorozatban nem jutottam tovább azóta sem (és nem is fogok, a Delírium az amúgy), a másik, a Mielőtt elmegyek viszont totál felidegesített, úgy éreztem, hogy értékes időt vett el az életemből. A Szobák az ijesztgetős-kísértetes téma miatt tetszett meg, szeretem az ilyesmit, a régi házakat, satöbbi, tudjátok.

Ciceró
Dodie Smith: Enyém a vár - Még jó, hogy Amadea felhívta a figyelmünket arra, hogy jön ez a könyv, különben sosem veszem észre, illetve sosem azonosítom be, hogy ez az I Capture the Castle, ami már rég szerepel azon a virtuális polcon, ahol a külföldi izgi könyveket gyűjtöm.

Jelezném, hogy a lista nem teljes, van még néhány izgalmasnak ígérkező könyvecske, emlékeim szerint kinéztem valami sorozatgyilkosságosat meg veteránkatonásat az Európától meg egy skandinávot nem tudom melyik kiadótól, de Kolibri a címe, szerencsére skandináv krimikből mostanában nem volt hiányom, és a Bomlás után egy kicsit hanyagolnám is a műfajt, így utólag belegondolva azért rendesen megfeküdte a gyomromat. 
Ja és jön új Murakami, de egyáltalán nem érdekel. Jó lenne, ha kiadnának tőle valami régi, magyarul még meg nem jelent regényt inkább, mert ez most megint novellás lesz. De ha már a Geopennél tartunk, ők kiadnak valami extrakülönleges könyvet, aminek az lesz a címe, hogy S. Kultikus darabnak tűnik, lehet, addig kéne előrendelni, amíg csak 7192 forint :D.
Ha a Könyvmolyképzőtől jönne valami komolyan vehető, légyszi szóljatok, mert lusta vagyok végigböngészni a végtelen listát, amelynek a feléhez még borító sincs, és gondolom nagy részük úgysem mostanában érkezik.

Titeket mi visz csődbe idén ősszel?

18 megjegyzés:

  1. uhhh, ez Virginia Woolfos könyv kell nekem! :D Most látom először, hogy lesz ilyen.
    Vonz engem is: A dachaui varrónő, Fangirl (az elejét olvastam angolul, de nem igazán tudom milyen, merjem-e ajánlani neked :)), Enyém a vár, és régi szerelmem Anne Rice Lestat hercege,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amadeánál láttam, ő meg az Alexandra kiadó fb oldalán látta, vagy nem tudom hol, hogy szavaztatták a borítókat. Nem tudom, hogy a szandis könyvek miért nem kerülnek fel molyra, én meg túl lusta vagyok őket felvinni :D
      Na a te listád egész rövid, jó vagy! :) Ennek a Lestat hercegnek van köze az Interjú a vámpírralhoz? (bocsi nekem ez totál kimaradt az életemből :D)

      Törlés
    2. Tegnap estére már valaki felvitte, így fel is tettem a kívánságlistámra :D
      Lestat - igen az Interjú a Vámpírkrónikák sorozat első része, ez pedig a legújabb rész lesz (14. v hányadik :D).

      Törlés
    3. Igen, azóta én is látom, valaki felvitte őket :)
      Ja ok, köszi, akkor ez is egy kellemesen hosszú sorozat :D

      Törlés
  2. Ezek közül az Armadát már előrendeltem, A párizsi feleség után tuti kell a Napkeringő, a Fangirl és az Enyém a vár is nagyon piszkál.
    Az én listámon túl sok könyv, van, hogy nekiálljam felsorolni. :D Az Agave könyveinek a fele kell, ott van A Rosie update, meg a Lány a sötétben, meg... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na jól van, benned bíztam azért mindenképpen! :D
      Kíváncsi vagyok, mennyire tudjuk majd leredukálni ezeket a vágyakat, meg hogy le tudjuk-e egyáltalán. :)

      Törlés
  3. Remélem, hogy nálam nem lesz két tucat de ezek biztosan: Hotel Florida (600 oldal és jó sok pénz, de kell), A láthatatlan fény, Enyém a vár, Napkeringő (ezen már akkor örvendeztem, amikor angolul megjelent, azóta készítem magam rá) és a Vanessa és Virginia. Plusz kellene a Stoner és a Lady L is a Parktól és a Fangirl is érdekel, meg a Rosie update is tutira megvevős lesz :D
    Amúgy szerintem először olvasd el az Eleanor és Parkot, van egy olyan érzésem, hogy szeretni fogod, nem az a nyálas csöpögős tinirománc. Ez lenne a teszt a Fangirl előtt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Hotel Floridát látva többen is gondoltunk rád :D Láttam még az Alexandránál valami Párizsos könyvet, asszem Párizs a címe, na ott is eszembe jutottál valamiért.:)
      Akkor jó sok közös vágyunk van ezúttal (is)! :) A Stonert most sokaknál látom, de nem tudom, mit gondoljak róla, na majd csak elolvassátok előttem páran.
      Ja és szerintem én vagyok az egyetlen, aki sajnálja, hogy a Rosie projektnek van folytatása... :D
      Szegény Eleanor és Parkot ezer éve tervezem, na majd meglátjuk, mi lesz a sorrend, de most már illene valamit olvasnom Rowelltől! :)

      Törlés
  4. Engem az illusztrált HP visz csődbe, már száguld is felém elvileg a bookdepóról ;) A Neked adom a napot szerencsére kölcsön fogom kapni, Audrey érdekel, de majd angolul, e-ben szerintem, hmm, eddig nem is asszociáltam Bernadette-re belőle, de most így még jobban akarom! :D

    ó-ó, én most olvasom a Ready Player One-t! :D
    Képzeld, elkezdtem nemrég a Lauren Oliver könyvet, a Roomsot, de félbe is hagytam, még csak nem is jelöltem sehol. Bár én még mást nem olvastam a szerzőtől, pont olyan érzésem volt tőle, mint amit te írtál a másik könyvére... hogy totálisan felidegesít, és elveszi az időmet... :/ :S
    Hmm, az S. is érdekel, nagyon különleges könyv lesz, kíváncsi vagyok rá. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam molyon kérdezted közben meseanyut, hogy írt-e mást Kinsella, mint a boltkóros, perszeee! A boltkóros szerintem jó szar, én nagyon nem szeretem, az első kötetébe beletört a bicskám, de ez a konkrét vásárlásmánia miatti szörnyű ellenérzésem miatt van, és tele volt hülye márkákkal meg baromságokkal, bahh. :D De sokan szeretik amúgy, biztos van akit elszórakoztat, engem idegesített. Nem úgy a többi könyve, elég jó kis romantikus chick-liteket ír, a Tudsz titkot tartani? és az Emlékszel rám? nekem nagyon tetszett, jó kis helyzetkomikummal teli chick-litek, és ír még Kinsella Madeleine Wickham néven is. Nálam találsz Kinsella címkét, ha érdekel pár könyve. :)

      Törlés
    2. Ja, és az I Capture the Castle megvan nekem vagy 5 éve :D de még mindig nem olvastam. :)
      (megint tripla komment :D )

      Törlés
    3. Tetszik a Ready Player One? :)
      Ó, ilyen béna a Rooms? Akkor várok azzal még... de olyan szép.. A Mielőtt elmegyek rohadt fárasztó volt, ugye ott minden nap ugyanarra a napra ébred a csaj, és akkor kb leírja az eseményeket újra meg újra... jééézusom, ráadásul semmi értelme nem volt. Az Idétlen időkig legalább viccesen dolgozza fel ugyanezt a kérdést :)
      Megnézem majd a blogodon a Kinsellákat, így első körben a molyon rákerestem most a kommented után, jesszus milyen borítók! :D Tudom, nem ez a lényeg.. de örülök, hogy ennek a mostaninak ilyen szép külsőt varázsolt a Libri :) Most majd letesztelem, aztán jöhet a többi, ha jó lesz! :)

      Törlés
  5. A Dachaui varrónőt megvettem :-)
    Napkeringő, Enyém a vár- Nem kérdés, hogy kellenek majd :D
    A Lauren Oliver könyv az ami nem hoz lázba, két könyvét olvastam eddig és mindkettő nagyon gyenge volt szerintem.
    A Zuhanás sokkja - napokban kezdtem el, de annyira zavaros és fura, hogy nem tudom mikor fogom folytatni, jobbat vártam, és a beharangozáshoz képest, hogy ilyen vicces meg olyan humoros, hét én 1x sem nevettem még, inkább fura a sztori.

    Fangirl- Ó, Én ezt nagyon várom az E. és P. nekem nagyon bejött!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A dachaui varrónőről eddig jókat olvastam, bár többnyire előolvasások voltak szerintem, de remélem, jó lesz! :)
      A Lauren Oliver nekem is csak az ijesztgetős téma miatt tetszik, a stílussal nekem anno nem volt bajom, de a Mielőtt elmegyek kb. a sírba vitt.
      A zuhanás sokkja - én nem bánnám, ha nem lenne vicces, mármint olyan régimódi lány vagyok, aki szereti, ha a komoly témákat komolyan dolgozzák fel :) Azért kíváncsi vagyok, mit gondolsz majd róla a végén, mert engem felcsigázott.

      Törlés
  6. Nekem Pöfi írt egy molyos kommentben a Szandis könyvekről, utána végigpörgettem a kiadó fb-oldalát, de annyi szemét van rajta, hogy még egyszer nem fogom megtenni.:)
    Engem most elég sok könyv érdekel, de kérdéses, mennyit fogok beszerezni még... a Parknál majd csapok egy nagy vásárlást.:) Egyelőre az Íliont vettem meg és a Stonert (utóbbit ma kezdtem el), és előrendeltem az S-t, ezeknek nem bírtam ellenállni.
    Ami érdekel még:
    Enyém a vár,
    Moore: Bolond,
    Napkeringő,
    Vanessa és Virginia,
    Bartis: A vége,
    Az isztambuli fattyú (ha lesz Európa akció, ott is bajok lesznek:),
    Menj, állíts őrt!,
    Mézesmadzag,
    Mária testamentuma,
    A vágyakozás enciklopédiája,
    Lady L.,
    kell egy Munro is,
    A cethal gyomrában...
    ... többet nem írok, mert már így is hosszú.:)
    A Maxim egyre jobban emlékeztet a KMK-ra, valahogy nem érdekelnek a könyveik. A Szobák... hát, anno olvastam a Delíriumot, még tetszett is, de megvárok pár véleményt. Az Eleanor és Park viszont érdekel mostanában, csak könyvtárba nem jutok el, megvenni viszont nemigen fogom. A fülszöveg alapján a Kinsella is érdekelhet. Ezer éve olvastam tőle A boltkóros néhány részét, ha belegondolok, elég idegesítő és felszínes, de ballasztkönyvnek jó volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól van, a te listád sem épp rövid :D
      A Harper Lee-ről nem tudom eldönteni, hogy érdekel-e... gondolom, úgy illene, hogy igen, de közben valahogy mégsem, talán a túl nagy hype idegesít.
      A könyvtár nekem sem esik útba mostanában, de nem is baj :D
      A Maxim valóban kezd hajazni a KMK-ra, de engem boldogít a tudat, hogy folyamatosan adják ki azokat a könyveket, amiket régen kinéztem magamnak angolul, más kérdés, hogy azóta már nem feltétlenül érdekelnek, de ha mégis ilyesmire vágyom, tudom, hova nyúljak. :) Mindenesetre eloszthatnák jobban az évre a megjelenéseiket.
      Az S.-en nagyon gondolkozom, hiába horror az ára. Azt hiszem, az messze nem egy könyvtárból kihozós darab lesz :)

      Törlés
  7. Sajnos nem.:) De a legtöbb ráér.
    A hype engem is taszít egy kicsit, meglátom, mennyit ér a kíváncsiságom.
    Én előrendeltem, elég különleges könyv, nem lehetett olcsó a jogdíj, az előállítás, a nyomda.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ilyen szempontból én sem drágállom, mármint nincs túlárazva valószínűleg :) És tuti jó lehet egy ilyen könyvet a magadénak tudni.

      Törlés