2015-10-31

Októberi könyves zárás

Kemény ez az ősz, egy csomó izgalmasnak ígérkező könyves újdonság zúdul ránk, és a karácsonyi megjelenések még hol vannak! Ehhez képest visszafogott hónapot zártam, ami a beszerzéseket illeti, novemberre viszont már most kinézőben van minimum 4 könyv, tehát nem kell nagyon félteni. Külön öröm még a számomra, hogy egy példány maradt az óriási könyvtáras kupacból, és ha az is megvan, akkor némi késéssel ugyan, de visszavihetek mindent, és tavaszig felé se nézek a könyvtárnak (mert hogy így a hidegben nem nagyon esik útba). Jöhetnek az otthoniak meg a kindlike! :) Ki tudja, a végén még az Elfújta a szél is sorra kerül! :D



Beszereztem

Sara Crowe: Campari reggelire - Gondoltam, lecsekkolom az új Librinket, aztán ahogy besétáltam, már éreztem, hogy nem jövök ki könyv nélkül. Erről a regényről PuPillánál olvastam, és azt hiszem, hogy majd egy lehangoló, téli napon nagyon fogok neki örülni, hogy megvettem.
Jandy Nelson: Neked adom a napot - A Libri Kiadótól érkezett ez a regény hozzám, és nagyon-nagyon örülök neki, mert ez végre egy olyan könyv volt, ami képes volt érzelmeket kiváltani jég szívemből.
Gemma Correll: Vidám macskás rajziskola - Ő is a Libritől érkezett, és ahogy kinyitottam, beleszerettem. Jövő héten jön róla poszt is.


Két könyvet is előrendeltem a hónapban, de ezek már csúsznak novemberre, pedig elvileg mindkettő megjelent a napokban. Rajtuk kívül pedig két Scolaros könyv van kinézőben, hogy ezeken kívül várható-e még valami, az rejtély! :)

Elolvastam

Erik Axl Sund: Bomlás - Kellemetlen érzés rágondolni, pedig olvasás közben egész jól álltam a sarat, viszont most úgy érzem, egy darabig nem kérek skandináv krimit. Ez is kriminek indult, de aztán valami egészen más lett belőle, szörnyen beteg az egész, nekem már sok volt, illetve a megoldást is elég hamar megsejtettem.
Libba Bray: The Diviners - Utólag belegondolva nem olyan rossz könyv ez, viszont olvasás közben sokat szenvedtem a rengeteg felesleges oldal miatt. Bray kisasszony olyan szófosást rendezett le ebben a regényben, amilyet a Monte Cristo grófja óta nem láttam! Pedig a hangulat jó (New York, húszas évek, szellemek, misztikum), a szereplők érdekesek - már akivel érdemes lett volna foglalkozni. Csak roppantmód el van ez nyújtva, bele sem merek gondolni abba, hogy ez egy sorozat.
David R. Gillham: Asszonyok városa - Róla írtam, nem megyek bele újra, teljesen korrekt II. világháborús regény.
Gemma Correll: Vidám macskás rajziskola - Cukisááág! A macskámnak ezáltal saját kis könyve lett, amibe tudok írogatni, rajzolgatni, mindehhez hozzájön Gemma imádnivaló stílusa! Végignézegettem, rajzolni még nem mertem bele, de fogok!
Agatha Christie: Halloween és halál - Évek óta tervezem, hogy elolvasom a sütőtökszezonban ezt az AC-krimit, hát, Halloweenhez sok köze nincs, leszámítva a kezdő jelenetet, amúgy hozza a megszokott színvonalat, a sejtésem beigazolódott, büszke vagyok magamra, mert ÁgiKriszti néni eddig mindig túljárt az eszemen. Bővebben itt.
Jandy Nelson: Neked adom a napot -Hónapkedvence, bővebben itt.
Peter Clines: The Fold - Suttyomban olvasgatok angolul is, de ahogy már írtam, ez egy másik projekt, szóval egy részüket nem is jelölöm sehol, mert vagy nem jelentek meg, vagy elfelejtem. A The Fold izgalmas, teleportálós sci-fi (nyugi, nem egy Sliders), és bár a vége cseppet elszállt, azért szerettem olvasni.
John Armstrong: Hogyan aggódjunk kevesebbet a pénz miatt? - Nem vagyok elragadtatva ettől a hvg-s sorozattól, de úgy döntöttem, egy utolsó esélyt adok neki a Hogyan maradjunk normálisak? és a Hogyan legyünk egyedül után. Nem kellett volna, mostantól el fogom kerülni ezeket a könyveket, mert a nyilvánvalón kívül nem sok okosat tudnak mondani. 
Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten - 1900., Buda és Pest, kuckózós villa, elmegyógyintézet, bűntények sora... Nekem úgy volt egyben ez a történet, ahogy volt, semmibe nem tudok belekötni. Imádtam olvasni, esténként vártam, hogy újra visszatérjek hozzá. Nemsokára jön a következő rész, pont jókor! :)

Elkezdtem a Harold Fry valószínűtlen utazását is, az 1/3-a körül járok és nagyon szeretem. Ezt a könyvet is különben ezer éve tologatom, jó, hogy végre sorra került!

A többiek zárása:
Amadea
Anna
Dóri
Nikkincs
Nita
PuPilla
Tekla


19 megjegyzés:

  1. A Leányrablás Budapesten-re nagyon kíváncsi vagyok, vonz az a könyv annak ellenére, hogy magyar, remélem, hogy felbukkan majd a könyvtárban.

    Én idén nagyon jó kis lány vagyok, most nagyjából összeszámoltam és e-bookokkal együtt is csak 20 könyvet szereztem be. Ez pedig azt jelenti, hogy irány a Book Depo :D
    Lehet, hogy veszek egy Gemma Correll könyvet, én is nagyon szeretem az illusztrációit és most ilyen egyszerűbb lapozgatós könyvekre vágyok. Most fedeztem fel, hogy könyvmolyoknak is van ilyen doodlingos könyve, de a Worrier's Guide to life tűnik most a legszimpatikusabbnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melyik ez a könyvmolyoknak való doodling könyv? :)
      Amúgy jaja, irány a Bookdepo! 20 könyv egy évre?! Hát mi az? Nem mennyiség :D

      Törlés
    2. Ez itt:
      http://www.bookdepository.com/Doodling-for-Bookworms-Gemma-Correll/9781633220515

      Hát nem is fogom ennyi könyvvel beérni az biztos :D

      Törlés
    3. Köszi, nem is láttam még ezt :D :D

      Törlés
    4. A Leányrablás szerintem nagyon kellemes, ha az ilyen századeleji történetekkel szemben nincs ellenérzésed, ez is tetszeni fog. :)
      Váó, hát bőven megérdemelsz egy toronnyi bookdepós könyvet :D
      Ó de cukker ez a könyvmolyos rajzolgatós könyvecske is!

      Törlés
  2. Nagyon örülök, hogy neked is betalált a Leányrablás Bp-en, én imádtam, és annak meg most külön örülök, hogy decemberre jön a folytatása.
    Visszafogott voltál, meg még a könyvtáriakkal is milyen jól haladtál, úgyhogy gratula! :)
    Ma voltam libriben én is, de üres kézzel jöttem ki. Amire vágyom, azok még nem jelentek meg, úgyhogy látom, hogy november és december lesz kemény, de nem baj, jövőre lesz mit olvasnom :)
    A Neked adom a napot most már nagyon piszkál. Dóri is a hónap könyvének kiáltotta ki, úgyhogy azt hiszem kap egy esélyt majd tőlem is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó kis kikapcsolós könyv volt, várom is a következő részt! :)
      Köszi! :)
      Igen, szerintem is a következő két hónap lesz igazán durva, karácsony is lesz, szóval valóban nem maradunk olvasnivaló nélkül jövőre sem :)
      Ha egyszer YA-ra vágysz és tényleg jóra, ezt a Neked adom a napot-ot szívből ajánlom. :)

      Törlés
  3. Visszafogott és vidám szerzemények! :) A Campari engem is érdekel Pupilla posztja miatt, és a Neked adom a napot-otototot :D tényleg ajánlom mindenkinek ;)
    A rajziskolás posztra kíváncsi vagyok, nem olvastam-néztem utána mi lehet ez a könyv, így kivárom a posztod róla (lustaság level 100 :D).
    Jó sok könyvet olvastál, a Divinerst azt hiszem végleg elvetem, vonz a helyszín-időszak miatt, de ahh miért ilyen hosszú? A hvg-s minisorozat vonzott engem is, de akkor kasza annak is. Na most nem hozzáadtál a virtuális várólistáimhoz, hanem levettél róla - köszi! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól van, csináltam képeket a macskás könyvről, úgyhogy majd így bele tudsz kukkantani. :) Ilyen kis kreatív meg vicces-aranyos, meg lehet bele rajzolgatni persze.
      Kár a Diviners-ért nagyon, alapvetően bennem kellemes emlékként maradt meg, de olvasás közben annyit szenvedtem! Ha legalább nem sorozat lenne...
      Na akkor már volt értelme megírnom ezt a posztot! :D Tényleg nagyon nyomik ezek a hvgs könyvek, sajnálom amúgy...

      Törlés
  4. Jáj, most izgulhatok megint, a Campari miatt... :D Remélem bejön majd, egy komorabb téli estét abszolút feldob szerintem. De majd kíváncsi leszek, te is (vagy ti is, ha Dóri is megveszi) kifogásoljátok-e majd azt, amit én (Sue béna írásai :D)
    Nyáú, nagyon várom a rajziskolás posztot én is! :) Imádat lehet ez a könyv. :)

    Köszi amúgy, nekem is lekerülnek a hvg-sek az érdeklős képzeletbeli listáról. :)

    Eric Axl Sund: mostanában izgultam rá nagyon, és szerintem el fogom olvasni, legkésőbb jövő év elején a trilógiát. Nem baj, ha beteg :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell izgulnod :D Már nagyon várom, hogy sorra kerüljön! :) Referálok majd róla :)
      a cicás könyv valóban nagyon cuki, majd a képek alapján eldöntheted, hogy szerinted is az-e. :)

      Na, kíváncsi vagyok, mit mondasz majd a Bomlásról meg a többiről! Alapvetően én is állom a sarat, de ez a sok feszkó meg gyomorgörcs már sok volt nekem :D

      Törlés
    2. Az a helyzet, hogy még előtte belevágom a nagy fába a fejszém, a Mélységet is megvettem, ami igazi horror-horror, szóval asszem be leszek fosva teljesen, lehet hogy az után a Bomlás már kellemesen agyzsibbasztó lesz csak :D

      Törlés
    3. Na majd akkor ha beszámolsz a Mélységről, megpróbálom felmérni, hogy az idegeimmel mennyire lehet kompatibilis :D A fülszöveg alapján mindenképp érdeklős!

      Törlés
  5. Jaj, ez a macskás rajziskolás könyv nagyon édes, de szerintem én inkább a kutyás verziót szerezném be. ^_^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére mindkét állat kedvelőire gondolt a szerző, azt hiszem, neki macskája meg kutyája is van, de kutya (pug) biztos! :)

      Törlés
  6. A Bray-kkönyv jellemzése haláli, jót nevettem :D
    Három könyv, kis visszafogott :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna ezek a szomorú tények :D Pedig amúgy olyan jó hangulata volt a könyvnek, kár érte...
      Aha, most még visszafogott vagyok, majd meglátjuk a novembert és a decembert! :)

      Törlés
  7. A Neked adom a napot most már engem is lekezdett érdekelni, de annyi előrendelésem van így is már, hogy nem vehetek még pluszban könyvet. :D
    Ez a vidám macskás rajziskola nagyon cukinak tűnik, várom majd róla a posztod. :)
    Amúgy teljesen visszafogott hónapod volt, remélem azért november-decemberben jó sok könyvet látunk majd nálad is. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, tudom, muszáj priorizálni... :) Amúgy idővel kialakul szerintem egy fontossági sorrend, aztán az ember rájön, hogy melyik könyvek érdeklik valójában. Én is tök rá voltam pörögve egy rakás újdonságra hónap elején, azóta meg rájöttem, hogy egy részüket majd ráér fél év múlva könyvtárazni is, vagy ilyesmi, úgyse lenne idő mindent elolvasni azon nyomban.
      Hát, jövő hétre kinézőben van négy könyv, a hónap többi részét meg még meglátjuk :D

      Törlés