2015-10-24

Még 11 gyertyaillat a Yankee Candle-től

Újabb illatokat hoztam nektek a Yankee Candle-től, az elmúlt hetekben tőlük illatozott a lakás (az első kör versenyzőit itt találjátok). Bőszen olvasztok, és olvadozom én is a jobbnál jobb illatoktól! Ez egy jó széria volt, kettőt leszámítva mindegyik tart megtetszett, nehéz is lenne kedvencet választani. :) Amiket most hoztam, azok random illatok a kis dobozomból, a karácsonyiakat még nem próbálgattam (az új karácsonyiak meg nincsenek meg), de legközelebb hozok párat közülük is, mert gondolom mindenki inkább azokra lenne rápörögve, de higgyétek el, a legtöbb ezek közül is fenséges!



Icicles - Egy igazi téli illat, amelyben keveredik a jeges fenyőágak és a fűszeres fahéj aromája. Ez egy nagyon gyenge tart, mind intenzitást, mind minőséget illetően... valahogy a jó öreg Wunderbaumokat idézi fel bennem, olyan "olcsó", nem tetszik. Hűvös illat, amit egy kevés parfümösség lágyít, illetve mintha egy kis zöldalmás beütése is lenne. Nem ajánlom, eddig ez az egyik mélypont a YC tartok közül.
Moroccan Argan Oil - Egy csipetnyi pacsulival és szantálfával az argánolaj egzotikus aromája egy igazán egyedülálló hangulatot teremt. Bár az argánolaj finomítatlan formájában állítólag nagyon büdös, ez a gyertya egyáltalán nem az. :) Sosem tudtam, milyen a pacsuli vagy akár a szantálfa, szerintem ez a tart egy olyan parfüm illatát árasztja, amelyet egy idősebb hölgyön tudnék elképzelni. Nem nyanyás, inkább felnőttes, számomra nagyon kellemes.
Salted Caramel - Egy tökéletesen ínyenc édesség égetett cukorral, tengeri sóval és lágy vaníliás karamellel. A legjobb akkor volt, amikor ezt égettem, és mellette a konyhában sült a vasárnapi csirkém! :D Édes, karamelles, elég tömény. A neve beszédes, így nagyon nem is ragoznám, nekem tetszik. 



Angel's Wings - Az édes vattacukor, friss virágszirmok és finom vanília mennyei aromája. Szerintem ezt nagyon jól összerakták! Valóban édes, de egyáltalán nem tömény, amellett pedig kifinomult, parfümös illatok jellemzik, egy olyan gyertya ez, amit szívesen égetnék gyakran a lakásban.
Cranberry Ice - A fagyos vörös áfonya üdítően édes és jellegzetesen fanyar aromája. Jobban tetszik, mint az előző posztban emlegetett Cranberry Twist, ez kevésbé mű, ám valóban nagyon fanyar, savanykás, szinte összefut a nyál a számban attól, ahogy a savanyúságára gondolok. :) Szerelem nem lett, de azért tetszik, friss, gyümölcsös illat.
Shea Butter - Kényeztesse magát ezzel a gyümölcsvirágokkal színesített krémesen lágy illattal. Az egyik kedvenc illatom lesz, azt hiszem, az egyetlen problémám vele, hogy elég kis halovány. Lehet, hogy gyertyában kéne megvennem, mert tényleg nagyon tetszik. Enyhén vaníliásnak és mandulásnak érzem, nagyon emlékeztet a kedvenc testápolómra. Nem hivalkodó, egy nagyon egyszerű, letisztult illat ez. 


Fluffy Towels - A frissen szárított, tiszta törölközők illata keveredik egy kevés citrommal, almával, levendulával és liliommal. Ez egy az egyben friss, kellemes öblítőillat. Nálunk valamiért sosem terjeng ilyesmi szag mosás után, pedig szoktam mosni, esküszöm :) Ezzel viszont tudom pótolni, eleve imádom, amikor belépek egy idegen lakásba, és megcsap a frissen mosott ruhák otthonos illata. 
Candy Cane Lane - Egy varázslatos karácsonyi hely, ahol az álmok borsmentából és édes sütikből készülnek vaníliás cukormázzal. Sütibaba-illat!! Ehhez nem tudok mást hozzátenni, totálisan imádom ezt a tartot, annyira édes és a gyerekkoromat idézi... A borsmentát nem tudom kiszagolni belőle, de anélkül is tökéletesnek érzem. 
Ginger Dusk - Egy üdítő érzés, ahogy a tiszta levegő keveredik a frissítő fűszer és az édes citrus aromájával. Ez a leírás teljesen helytálló, azzal egészíteném ki, hogy szerintem olyan "spa" illata van, nagyon nyugtató és kellemes, pont olyan, mint a masszázson, ahova járok. Nagy kedvencem lesz ez az illat, nagyon letisztult és egyszerű.

Lemon Lavender - Tiszta és hívogató, a friss, lédús citrom és édes levendula-virág keveréke. Popsikenőcs és vécéfertőtlenítő. Ez volt az a tart, amit negyed óra égetés után kivettem a párologtatóból, mert nem bírtam elvilselni a rettenetesen vegyszeres és irritáló illatát. Pedig imádom a levendulát, de ez azt nyomokban sem tartalmaz...
Home Sweet Home - Fahéj, különböző fűszerek és a frissen főzőtt tea szívmelengető aromája. Kellemes, otthonos, édes, a fahéjat valóban érzem benne, de nem túl töményen. Az illatával felmelegítette a lakást, alapvetően tetszett, de szerelem nekem nem lett belőle, illetve úgy éreztem, mintha már szagoltam volna ilyen tartot...

Közben megjelentek az új karácsonyi illatok, meg kinéztem azért néhányat, ami izgatja a fantáziám, de kell lennie annyi lélekjelenlétemnek és önuralmamnak, hogy amíg ennyiféle tart van itthon - és néhány kivételt leszámítva mindegyik tök jó, nem veszek újat. Továbbra is negyedelve használom őket, így teljesen gazdaságos, bőven több órát ki tudok hozni belőlük, mint amit a honlapon írnak (8 óra). 
Az látszik, hogy az én ízlésemnek leginkább az egyszerűbb illatok felelnek meg a YC-től, illetve a jóó édesek! A nagyon parfümös tartok valahogy nem dobogtatják meg a szívemet, ráadásul utólag visszagondolva nem is nagyon tudok különbséget tenni köztük. A kedvenc édes illataim viszont mind máshogy édesek, nagyon különleges mindegyik a maga módján. 

Ezek közül próbáltátok valamelyiket?  

9 megjegyzés:

  1. Szerintem idén télre én is veszek egy-két ilyen tartot, és kipróbálom őket. :) Már vagy két éve szemezek a Yankee Candle-lel.
    És legalább a te tesztjeid alapján tudom, mit kerüljek el tutira. :D Nagyjából hasonló illatokat kedvelek, mint te. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyázz, aztán elindulsz nekem itt a lejtőn! :D Te meg is tudod őket szaglászni élőben, bár persze égetve más mindegyik, mint csomagban, de azért úgy könnyebb belőni. Az a baj csak, hogy túl nagy a választék :)

      Törlés
    2. No, ma kipróbáltam a Christmas Memoriest, épp csak egy negyedet használtam, de basszus, illatozik az egész szobám!!!! :) Azt hiszem mostantól csak tartokat fogok venni. :)

      Törlés
  2. Engem sikeresen megfertőztél ezekkel a tartokkal, szerdán vettem belőlük négyet (Cappuccino Truffle, Tarte Tatin, Pain au Raisan, Kilimanjaro Stars) . Nincs olyan erős illatuk, mint képzeltem, ehhez hozzátartozik, hogy nagyon gyenge a szaglásom, úgyhogy valószínűleg ez az oka, meg végül is nem is baj, hogy nem töltik el a szobát teljesen, még így is jobbak, mint a legtöbb illatgyertya, amit eddig próbáltam.
    A Kilimanjaro Stars a kedvencem, tényleg hegyi levegőre emlékeztető illata van egy kis mentával, és annak ellenére, hogy ez a legkevésbé intenzív illat a négy közül égetve ezt éreztem a legjobban. A többi nem igazán nyűgözött le, de fogok még kísérletezni főleg az ilyen "tiszta" illatokkal.

    A tieid közül a Ginger Duskra, Candy Cane Lane-re és az Angel's Wingsre lettem nagyon kíváncsi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hupssz, bocsi. :)) sajna a párszáz forintos illatgyertyákat még az én szuperszimat orrom se szagolja ki, a tartok óriási szintlépést jelentettek nálam. :D A Kilimanjaro Starst nem próbáltam, legközelebb akkor jön ő is velem. :) A Ginger Dusk szerintem tetszene neked, az is olyan tiszta és egyszerű illat, olyan, mintha többféle természetes illóolajból gyúrták volna össze.

      Törlés
  3. Most már én is büszke tart tulaj vagyok, ráadásul ahogy már mondtam, tök közel lakom az üzlethez, így egyszer végre személyesen el tudtam menni vásárolni. 4-et vettem, kettőt próbáltam és szeretem őket. A cappucino truffel az egyik - inkább csokis mint kávés illat, de bejött. Van egy fahéjasom, nem az amiről most írtál, hanem egy tök fahéjas - eleinte erős volt, de aztán ahogy átjárja a szobám, meg hozzászokik az orrom már nagyon szeretem. Plusz vettem ezt a cranberry ice-t bár ezt ajándékba szánom, és egy christmas illatot, ez még nem lett kipróbálva. Amúgy a bolt kész kánaán - annyi illat, egy idő után döntésképtelenül álldogáltam benne és akkor mondták az eladók, hogy most jön egy csomó új :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha ilyen közel laksz, akkor nagy lesz a kísértés! :D A fahéjas legközelebb benne lesz az én kosaramban (persze amire ez az adag elfogy, szerintem lehet már 2017-et írunk.) Kicsit overwhelming ez az óriási választék, nem is azt nehéz eldönteni, hogy melyiket hozd el, hanem hogy melyiket ne. :)

      Törlés
  4. Jókor jött ez a bejegyzés, épp a minap nézegettem hogy rendelni kéne néhányat de a honlapon lévő "illatleírások" semmitmondóak így végül el ment a kedvem az egésztől. Kinéztem a cranberry twist (bár most nézem, hogy az neked annyira nem jött be), winter glow és tarte tatin illatokat. Hányszor betettem már őket a kosaramba, de a vásárlásig sosem jutok el.... Amúgy egyetlen tartom van, a tavalyi Blog Karácsony alkalmából kapott soft blanket ami nekem nagyon tetszik és még mindig van belőle. Jókat olvasok a clean cotton-ról de olyan hihetetlennek nekem, hogy az olyan jelentéktelennek tűnő összetevők mint a pamut,zöld levelek és citrom párosításból valami intenzív is kisülhet?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök! :) Az áfonyások közül a Cranberry Ice jobb szerintem, kevésbé mű, inkább savanyú, de a Twist tényleg egy az egyben áfonyás müzliszelet. Van még egy áfonyás-körtés, aminek nem jut eszembe a neve, de azt még nem próbáltam. A Tarte Tatinon én is gondolkoztam, igazából meg lehet venni engem bármi sütire utaló névvel :D
      A Clean Cottont most ezen felbuzdulva kipróbáltam, mert még bontatlan volt, szerintem a Fluffy Towels simán jobb nála, bár persze ez szubjektív... nekünk pont ilyen a vécéillatosítónk, mint a Clean Cotton :D szóval... mondjuk annak a wcillatosítónak szerintem kifejezetten jó illata van, nagyon visszafogott.. viszont tény, hogy a Clean Cotton sem túl intenzív. A Fluffy Towels inkább öblítős/tiszta ruhás, és kicsit jobban is érezni.

      Törlés