2011-12-31


  
  utólag nem kívánok már boldog karácsonyt, csak reménykedem, hogy mindenkinek halászlében és/vagy más finomságokban gazdag volt az ünnep. meg remélem, hogy mindenki legalább olyan tökéletesen eltalált ajándékokat kapott, mint én. könyv idén csak egy volt a fa alatt, az Éhezők viadala (igen, igen, én még csak itt tartok az első résznél), na meg egy moleskine csodanaptár az én szerelmemtől, de persze az nem könyv.
szóval a hátam mögött 2011, azt mondom, szerencsére, az első néhány hónap nem volt egyszerű, de azt is átvészeltem, és a nyár meg ami azután jött, az már csodálatos, és idén ami különösen meglepő, hogy nem gyűlölöm a telet (még). ja de ez egy könyvesblog.
  idén nem voltam valami ügyes, ha a számokat nézzük. molyocska szerint 62 könyvbe kezdtem bele, viszont csak 52-t olvastam végig. nem bánom, hogy ilyen sokat félbehagytam, valószínűleg jó okom volt rá, ahogy arról is kezdek letenni, hogy számokban évről évre felülmúljam magam. hálás vitatéma ez a kényszer-dolog, mármint az, hogy miért olvasunk, és mennyire erőltetünk magunkra egy-egy olvasmányt, és itt van még az a rengeteg kihívás is, blabla. a kihívásokat mondjuk pont imádom, iszonyat sokra jelentkeztem már, remélem, hogy a nagy részét sikerül is majd teljesíteni. (magamat ismerve nem így lesz, de jó lenne meglepődni egyszer.)




de az okoskodás helyett inkább nézzük az idei év kedvenceit. (nem sorrendben, csak szeretek számozni)

1. Murakami Haruki: 1Q84 (főleg az első, de mindkettő. és amúgy ez tényleg a legelső a listán)
2. Paul Auster: Az orákulum éjszakája

3. Félix J. Palma: Az idő térképe

4. Jules Verne: Nemo kapitány

5. Stieg Larsson: A tetovált lány

6. Daphne du Maurier: A Manderley-ház asszonya

7. John Green: Alaska nyomában

8. Kurt Vonnegut: Kékszakáll

9. Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről

10. J. K. Rowling: HP és a Főnix rendje

  igenigen, megszerettem a harrypottert, de a maradék két rész olvasását még húzom (azért szerencsére járok olyan oldalakon, mint pl a 9gag.com, ahol már lelőtték nekem a poént, amit mellesleg sejtettem már, de azért menjenek a jó francba.)
volt idén jó pár rettenet szar és kevésbé szar könyv is (elnézést, hogy ennyire önkényesen értékelem őket ilyen szintűre, ha valakit megsértenék vele, bocs). 

pl a tvájlájt harmadik-negyedik része szenvedés volt, pedig az első kettővel egészen sikerült megbarátkoznom magamhoz képest. aztán aNarnia krónikái első részébe belefogtam, szánalmas szerintem. azÁrtatlanság kora megint csak fájdalmasan unalmas és felesleges könyv, akárcsak a Tizenhárom okom volt. azokról nem írnék, amiket be sem fejeztem, nem lenne fair, jaj de az Úrilányok Erdélybent muszáj megemlítenem, mert annyira borzalmas hülye picsa stílusban íródott, hogy hányingerem lett tőle az első oldalon, egy darabig küzdöttem, majd feladtam.
és az év utolsó napjain sikerült legyűrnöm az Anna Kareninát. nem véletlenül használtam a legyűrni szót, most itt nem vágnék bele mélyebb értékelésbe, majd vagy írok róla posztot, vagy nem. mindenesetre ezt az örök klasszikust is ide az utóbbi csoportba sorolnám, ami számomra egy óriási csalódás. de tényleg.


a jövőről idén nem szeretnék írni, semmi fogadalom, arra ott a várólistacsökkentő meg a többi százmillió kihívás, elég ha én magam nyomon tudom követni, hogy mivan.
mindenkinek kívánok egy csodálatos 2012-t, remélem megússza a világ, és 12 hónap múlva is írhatunk még év végi összefoglaló posztokat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése