2013-07-02

Zafón és Barcelona... és én

A mennyország fogságában-t olvasom, Zafón most varázsol el először igazán, A szél árnyéka nem a legmegfelelőbb időszakban került a kezembe. Rájöttem, hogy nekem azt újra el kell olvasnom, mert bizonyára egy csodálatos könyv. (Az Angyali játszma később jött, zavaros volt és túlságosan erőltetetten misztikus, nem maradt meg belőle sok a fejemben.)
Úgysem teng túl még bennem az elvágyódás, á, hadd áhítozzak egy kicsit Barcelona után is... Hét éve nyaraltam ott egy hetet, és majdnem biztos vagyok benne, hogy az egyik legtökéletesebb hely a vakáció eltöltésére. Ezer arca van, minden utca, minden környék más-más hangulatot áraszt, lehet fürdeni a tengerben, a felőle érkező szél pedig olyan kellemes, hogy egészen elviselhetővé teszi még a legkibírhatatlanabb kánikulát is. Gasztronómiai szempontból sem éppen csalódás a város, tapasbárok várnak mini adag finomságokkal, igazi sangriával, a kedvencem mégis a frissen préselt gyümölcslé, amit minden sarkon árulnak, és a nyári hőségben legszívesebben minden sarkon vettem is volna belőle egy pohárral. 

Nem csoda, hogy erős késztetést éreztem arra, hogy begépeljem a város nevét a Pinterest és egyéb képmegosztók keresőibe, úgyhogy meg is osztanám veletek a legszebb leleményeimet.




10 megjegyzés:

  1. Tényleg szép lehet. :)
    Pont most találkoztam az előbb a könyvvel, milyen véletlenek vannak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a várost és a könyvet is csak ajánlani tudom, bár egyiknek sem értem a végére :)

      Törlés
  2. Ezek a képek valami csodálatosak - felkerült a város a megnézendő listámra! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű város, amíg kint éltem Spanyolországban, az eltöltött hét jelenti a legcsodásabb emlékeimet. Imádom, és rettenetesen visszavágyódom... :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem A szél árnyéka az egyik kedvenc könyvem, A mennyország fogságában viszont csalódás volt, amit azóta is sajnálok.
    A képek gyönyörűek. Én sajnos csak három napot voltam Barcelonában, kb. semmire nem volt elég, utána olvastam nem sokkal A szél árnyékát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Friss emlékekkel főleg élmény lehetett olvasni!
      Miért volt csalódás A mennyország fogságában? Néztem a molyon, nem vagy egyedül a véleményeddel.

      Törlés
  5. Egyáltalán nem hozta A szél árnyéka hangulatát, meg olyan volt, mint egy kis kiegészítő kötet, egy apró adalék.

    VálaszTörlés