2015-04-18

Jönnek a könyvek a fesztiválra!

Még akkor is, ha én nem megyek. Tavaly azért elég jót tekeregtünk ott a lányokkal, de az egészből sokkal inkább megmaradt a Sugar!-ös cukorsokk meg a hesszelés a limonádék mellett, plusz a király szendvics és turmix a Cserpesben.

Ez az élmény most kimarad, a megjelenések okozta izgalom viszont nem, sorolom is, hogy engem mi hozott lázba.

Stefan Spjut: Stallo
Rögtön egy kakukktojás, mert ő már megjelent, viszont jár hozzá egy kis fesztiválos program, nem is akármi: a szerző teljes valójában jelen lesz az eseményen április 25-én, szombaton. 14:30-kor a Stallo könyvbemutató-beszélgetésén vehettek részt (Hess András terem), 16 órától pedig a Libri Standjánál (B16) dedikál, szóval érdemes már a könyvvel odaállítani hozzá, én biztos megtenném. :) 
Amit eddig tudok mondani a regényről (50 oldal után): gyönyörű a szöveg, eddig a természet állt a középpontban, és a leírások annyira élővé teszik a környezetet, hogy érzem az erdő illatát. Következtetéseket még nem vonok le, de próbálok sietni a könyvvel, hogy minél hamarabb beszámoljak róla. 


A Maxim Kiadó jó szokása szerint sok újdonsággal rukkol elő a Könyvfesztiválra, illetve egyéb kedvességgel is készül: minden új megjelenés 30% kedvezménnyel előrendelhető, illetve most a korábbi kiadványokat is beszerezhetitek szintén 30%-kal olcsóbban, mindezt április 22. éjfélig. Két könyvtől már postaköltség sincs, illetve a Könyvfeszten is átvehetőek a rendelések. 
A Maxim új könyvei közül kettő csigázott fel:

Alice Hoffman: Gyönyörű titkok múzeuma
A hölggyel eddig egyszer találkoztam, sosem tudom hova tenni a könyveit, ezért A tizenharmadik boszorkány óta nem is próbálkoztam vele. Egyelőre róla sem tudom, hogy mit gondoljak, de majd meg fogjátok tudni, miután elolvastam. Egy mágikus-misztikus történetre számítok huszadik század-eleji hangulattal. 
(Amúgy mondjátok már meg, hogy egy vagy két n-nel írjuk a nevét, mert én már láttam mindent.)

Leon Leyson: A lehetetlen valóra vált
Egy fiú a Schindler listáján
Megvárok még pár véleményt, mielőtt rávetem magam, a holokauszt-téma nekem mindig necces, ugyanis totálisan érzéketlenné váltam rá nagyjából tíz évesen. Végigsétáltam Auschwitzban, és semmit nem éreztem. Végigolvastam a Mesterségem a halált, és semmit nem éreztem. Tehát nem tudom, mennyire kéne nekem ilyesmit kézbe venni, de ha az olvasók körében sikert arat, akkor biztosan elgondolkozom rajta.


Ha már előrendelési akció, az Agave honlapján is létezik ilyen, 35% kedvezménnyel rendelhetők elő a könyvfesztes megjelenések. Itt most nem találtam nekem valót, de ti hátha...

E. Lockhart: A hazudósok
Egyszercsak leesett, hogy ez a We were Liars, ami eredeti nyelven tök népszerű, állandó könyvestumbli-kontent, csak mivel végre nem a külföldi borító lett lekopizva, nem sikerült beazonosítanom elsőre, meg sokadikra sem. 
Ütős ifjúsági regényre számítok, kíváncsi vagyok, megkapom-e, elvileg hamarosan kiderül. 
A könyv a Cicerónál jelenik meg, már előrendelhető.


Steinar Bragi: Felföld
Izland, fura emberek, elzártság, elhagyatott ház, ebből simán kisülhet valami jó! Bár molyon kapott egy krimi címkét, én inkább thrillernek képzelem. Próbálom kitölteni a helyet könyvborítónyi magasságú szöveggel, úgyhogy még annyit mondok, hogy Izland a könyvekben nagyon izgat, amióta elolvastam A boszorkány idejét, de úgyis tudjátok, hogy vevő vagyok mindenféle észak-európai izgalomra (kivéve Linn Ullmannra, mondjuk ő az izgalomtól elég messze van :D)
A könyv az Animus Kiadónál jelenik meg. 

Grady Hendrix: Horrorstör
Plusz egy a végére: angolul olvastam nemrég, de roppant kíváncsi vagyok, hogy milyen vélemények születnek róla! Én a mai napig nem jutottam dűlőre a sajátommal (azért kerekítettem róla egy posztot). 
Majd meglesem egy könyvesboltban, hogy a magyar kiadás milyen lett, ti meg olvassátok és féljetek. :) 
A könyv a GABO Kiadónál jelenik meg.


Ti mire fenitek a fogatokat leginkább?

6 megjegyzés:

  1. Hoffman egy n-nel :)
    Van átfedés a listánkban, nevezetesen a Gyönyörű titkok múzeuma. A másik, a holokauszt témájú engem is érdekel, de majd kicsit később. Engem igazán felnőttként "fogott meg" ez a téma, meg miután az egyik Múzeumok Éjszakáján voltam a Holokauszt Múzeumban.
    A Stallo első blikkre nem érdekelt, de most már igen :))
    Amit még szeretnék majd megvenni a Könyvfeszten az A babaház úrnője és Az elvarázsoltak a Fumaxtól. És majd még kiderül,hogy kint mire csábulok el :))) Gyanítom, hogy lesz nem tervezett beszerzésem is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is, de ezen a borítón most kettővel van, és már megzavarodtam. :)
      Az elvarázsoltakon én is gondolkoztam, majd nézem, hogy mit mondotok róla, a fülszövegből nem sikerült sok mindent kihámoznom, vagyis úgy érzem, sokféleképpen elsülhet a dolog.
      Remélem, elcsábulsz még valami jóra *sátáni kacaj* :)

      Törlés
  2. Stallot szeretném én is elkezdeni jövő héten, ééés meg szeretném hallgatni az előadást is a könyvfeszten az íróval :)
    A Hofman könyv hozzám is érkezik majd, A hazudósokat ma daráltam le - hűű :)
    A Horrorstör érdekel, na meg most ez az izlandi thriller is, megy a listámra :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na végül talán mégis nekem is lesz Hoffmanom. :) Komolyan, úgy érzem, hogy mostanában minden fülszöveg tiszta köd - a Gyönyörű titkok múzeuma is ilyen - , de lehet, hogy nekem vannak szövegértési nehézségeim :D

      Törlés
  3. A Hoffman és a Horrorstör velem is jön haza, a többiről meg vagy ma, vagy holnap én is írok bejegyzést. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére van mire csorgatni a nyálunkat. :) váárom!:)

      Törlés