2016-01-26

Könyvek és Izland

Izland a legújabb kattanásom, nagyon szeretnénk idén eljutni oda, mondjuk az év második felében. Addig legalább lesz időm elolvasni 600 blogposztot, végignyálazom a kapcsolódó fórumokat, és mereszthetem a szemem a szépséges fotókra. Böngészés közben meg eszembe jutott az a néhány könyv, amit olvastam már és köze van az országhoz, plusz gyűjtögettem is néhányat melléjük, amiket szívesen elolvasnék a jövőben. Egyszer olvastam egy cikket arról, hogy Izlandon mindenki író, ehhez képest elég szegényes a magyar nyelvű felhozatal.

http://vayarevoltillo.tumblr.com/post/138000843440/photonear-by-anieto2k-httpflickrpdhggi9


Már megvolt

Árni Þórarinsson: A boszorkány ideje - A 2015-ös év egyik nagy kedvence volt nálam, pedig semmi különös, egyszerűen csak egy jókedvű, hangulatos krimi, ami az északon fekvő Akureyri városában játszódik. Elméletileg ez egy sorozat negyedik része, és én nagyon remélem, hogy kapunk még további ízelítőt magyarul a szerző könyveiből.
Steinar Bragi: Felföld - Nem tudom elfelejteni ezt a könyvet. Amióta belemerültem az Izland utáni nyomozásba, folyamatosan felbukkan az emléke ennek a pszichohorrornak, vagy bármi is a műfaja. Aki szereti az ilyesmit, a feszült borzongást, annak tökéletes választás ez a regény, nekem kicsit megfeküdte a gyomrom, de látjátok, a hatása hosszú távon megmaradt. :D
Andri Snaer Magnason: LoveStar - Nos, egy sokkal logikusabb, letisztultabb szöveget vártam, ellenben kaptam egy totálisan abszurd és elszállós regényt, ami néhol már-már bohózatba fulladt. A szerző nem túl irreális jövőképet vázol egy eleve furcsa országban, mellesleg a környezet nem kap túl nagy szerepet a könyvben. Érdekes volt, de ahogy a molyon is írtam, szerintem már örökké az fog róla eszembe jutni, hogy a lány nyitott ajtónál vécézett és büdös lett utána a lakásban.

Még nem volt meg


Arnaldur Indriðason: Vérvonal (Erlendur felügyelő sorozat) - Az Animus kínálatában a skandináv krimik mellett találunk egy-két izlandi sorozatot is, az értékelések alapján nekem ez volt szimpatikus. Nagyon nem tudok mit írni róla, a gyilkosság egy negyven évvel korábbi bűntényt elevenít fel, de azt hiszem, nyilvánvaló, hogy nem a sztori miatt csapnék le rá, hanem Izland miatt.
Michael Ridpath: Sűrű árnyak - Bár a szerző nem izlandi, a történet jelentős része ott játszódik, mivel a főhős biztonsági okokból szülőhazájába, Izlandra vonul önkéntes száműzetésbe, és ezáltal egyre közelebb kerül egykori önmagához.
Sjón: A macskaróka - Nem tudom, miért ódzkodom annyira ettől a könyvtől. Várólistás, mégis úgy sejtem, hogy nem én vagyok a célcsoport. Rövidke, lírai hangvételű regény, az ilyesmi meg távol áll tőlem, viszont a szerző másik könyve, A cethal gyomrában is érdekel egy picit.
Halldór Kiljan Laxness: Az éneklő hal - Elképzelhetőnek tartom, hogy ez a regény túl poros lenne az ízlésemnek, de igyekszem nem ítélni a borító alapján (amit a fenti képre sem tettem rá, inkább az angol verziót választottam). Az 1900-as évek eleji izlandi falusi életbe vezet be, és mindenki agyondicséri a stílust, a karaktereket, a tájleírásokat. Talán majd egyszer megpróbálkozom vele.
Ófeigur Sigurðsson: Jón története - Vulkán tövében, barlang mélyén vezeklő ember története, ez még annyira nem hoz lázba, viszont abban bízom, hogy nagyobb adag Izlandot kapnék ettől a könyvtől.

http://allwilder.tumblr.com/post/138051294345/source

Ti ismertek ezeken kívül említésre méltó könyveket Izlandról?

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Néhány éve jártam Izlandon (saját szervezésű út volt), ha teheted mindenképpen látogasd meg, gyönyörű ország. A blogomon nemrég osztottam meg egy képes beszámolót Izlandról, nézd meg ha érdekel - hamarosan jön a 2. adag. :-)
    http://godotal.blogspot.hu/2016/01/goan-dag-izland-1resz.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helló! Megnéztem, köszi, és várom a következő részt! :)
      Ezek a vízesések, úristen, meg a fekete tengerpartot is kinéztem magamnak. :) Mennyi időt voltatok?

      Törlés