2015-08-12

Rohadék Vízöntő vagyok

"- Játsszuk azt, hogy kishajók vagyunk, jó? - örvendezik, majd kinyitja a csapot, és rám fröcsköli a vizet.
- Játsszuk azt, hogy te vagy a halacska, én meg a víz alá tartom a fejedet, és megnézem, hogy veszel levegőt, jó?"

Kezdem azok megnyugtatásával, akik azt gondolják, hogy az Asztrológiai útmutató összetört szíveknek esetleg meg akarja őket győzni arról, hogy az asztrológia egy egzakt tudomány: nem, nem akar, sőt. :) Ettől függetlenül sokszor kapunk túladagolást a csillagjegyekből, aszencdensekből, együttállásokból és trigonokból, de ha valakit ez nagyon idegesít, átugrálható a dolog. Ha lehámozom ezeket az ezoterikus sallangokat, egy szerethető történetet kapok, rengeteg szerencsétlenkedéssel, a szokásos olasz túlkombinálással, aperitivókkal és egy csomó olasz pasival.



A horoszkópt-témáról és a hozzáállásomról röviden: úgy vagyok vele, mint a földönkívüliekkel meg a szellemekkel, hogy nem zárkózom el teljesen a létezésüktől meg elhiszem, hogy valaki már látta őket, de amúgy inkább nem foglalkozom a kérdéssel. Szóval igen, rám például aránylag illik a horoszkópom (a poszt megírása előtt direkt kielemeztettem magam egy weboldalon), de hogy anyukám mondjuk nem Oroszlán az egész biztos, illetve bennem mindig felmerül, hogy mi van az ikrekkel (így, kisbetűvel), meg egyébként is... ehhez én túlságosan racionális vagyok. Amióta egyszer utánaolvastam könyvekben a saját óra/percre lebontott Vízöntőségemnek, kiderült, hogy korán halálozom el hirtelen, szóval még egy ok, hogy ne higgyek a dologban. :D

Jó, de vissza a könyvhöz. Amikor bekapcsolódunk Alice [álícse] életébe, minden amolyan olaszosan kaotikus, késésben van, nem volt idő sminkelni, normálisan felöltözni, ugyanazt a cipőt felvenni mindkét lábra, de legalább jól ráijesztenek a munkahelyén, hogy egy szervezetfejlesztő csávó mostantól száz szemmel vizslatja a céget, hogy azonosítsa a problémákat és a nemkívánatos elemeket. Abból látszik, hogy Alicének mennyire nulla az önbizalma, hogy egyből magára veszi a dolgot, pedig amúgy a munkájában (tévés műsorszerkesztő) teljesen összeszedett és ügyes.
Magánéletileg elég gázos a helyzet, ekkor tesz szert egy új barátra, Tióra, aki elég súlyos horoszkópaddikt, és Alicét is behálózza ezzel a hülyeséggel. Mielőtt felszisszenne bárki, hogy ki vagyok én, hogy ilyet mondok, hát: itt nem arról van szó, hogy Tio azt mondja, hogy figyi, te Nyilas vagy (amúgy fogalmam sincs, hogy mi a csaj csillagjegye, totál elfelejtettem), és mivel az Uránuszod a Kosban van, ezért lehet az, hogy a tiramisút jobban szereted a profiterolnál. Nem. Tio minden reggel küld Alicének egy személyre szabott, napi horoszkópot, ami már elővetít egy rakat közelgő katasztrófát meg egy darab szenvedélyes pillanatot, hogy aztán majd jól úgy indulj neki az egésznek, hogy jól van, tök mindegy, mit csinálok, abból ma már jó úgyse lehet, max este a bárban lesz valami srác, akit összeszedek vagy nem. Bocsi mindenkitől, de ki akarná így élni az életét?


Úgy tűnik, Alicének nincs kifogása ellene, pedig lehet nem lenne baj, ha nem Tióra hallgatna, amikor a szerelmi életét illetően igyekszik döntéseket hozni. Vagy tényleg minden azon múlik, hogy az örökkévalóság melyik pillanatában jöttünk a világra?

Ok, részemről ennyit a horoszkóp-témáról, szerencsére nem csak ebből áll a könyv. Alice éli a harmincX évesek szingli életét, szórakozik, barátnőzik, pasizik, dolgozik, és persze kombinál, ahogy azt kell, ó, és iszonyat sokat szerencsétlenkedik. Sokszor eszembe jutott Bridget barátnőnk, nem tartom kizártnak, hogy a szerzőt inspirálta a Brit Főszingli.
Én bírtam ezt a csajt - bár sokszor idegesítő - és nagyon drukkoltam neki meg annak, hogy jöjjön már rá arra, hogy nem kell mindig vadászni a pasikat. Meg persze azért annak is, hogy összejöjjön a Tudjukkivel. Igen, van Tudjukki a sztoriban, egyértelmű már akkor, hogy ő lesz A Férfi Aki Körül Minden Forog, amikor megjelenik a színen, de azért nem kell aggódni, nem ő az egyetlen kandúr a környéken.

És most az eddigieken felül jöjjenek a prók és a kontrák!

Pro
+ Állati vicces, hangosan nevetős, a pasim néha nem értette, mi bajom van.
+ Bár fontos eleme a szerelem, nem gondolom, hogy túl romantikus lenne, semmiképp sem cukormázas. Ha épp mégis az, az szarkasztikus formában jelenik meg.
+ OLASZ (bocs)
+ Csodálatos borító (ez is bocs, de na)

Kontra
- szubjektív szempont, de nem bírom a túlpörgős emberek életével felvenni a tempót, Alice pedig ilyen. Most gondoljatok bele, hogy én vagyok az, aki imádja a Murakami-regények akkurátusan zöldségdaraboló és hipernyugodt főhőseit... De az Egy nap talánt is kibírtam, úgyhogy ezt is, de néha azért rákiabáltam volna a szereplőkre, hogy hééé nyugi már.
- Vőlegény! Menyasszony! Alapvetően teljesen rendben van a fordítás, de nee, ezt ne... Még a meg nem érdemelt középfokúmmal is tudom, hogy a fidanzato szó nem csak vőlegényt, hanem barátot (romantikus értelemben) is jelent, és kicsit fura, hogy a fordítónak nem tűnt fel, hogy Alicének eddig már kismillió vőlegénye volt, illetve hogy a két hetes kapcsolatában is vőlegényként emlegeti a másikat.

És tudom, hogy már leírtam száz helyen, de állatira tetszik a csaj felsője a borítón.
Ja és a Vízöntőkről nem sok jót írnak a könyvben. De ne aggódjatok, a többi jegyről sem.

Silvia Zucca: Asztrológiai útmutató összetört szíveknek
Libri Kiadó, 2015

7 megjegyzés:

  1. Most egy kicsit megint utállak, jó? :D Mert ez a könyv szemernyit se érdekelt eddig, lévén: asztrológia (úgy vagyok, mint te), és még szerelmes is, összetört szívek, wahh. De ez a leírás róla... :D hát nagyon csábító. És a borító is! A kép meg, amit még te találtál hozzá, wow, nagyon illik ide. :)
    Emellett még megemlíted őszingliségét, Bridgetet és Tudjukkit is? Miféle Pupi-ellenes merénylet ez? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó! :D
      Nekem sokszor eszembe jutott Bridget, a sok-sok bénázás miatt mindenképpen, meg amúgy is. Tudjukkit meg csak azért emlegetem, mert nem akarom nevén nevezni A Férfit, habár úgyis elég hamar levágja az olvasó, hogy melyik lesz az... :)

      Törlés
    2. Jójó, de olyan HP-sen nosztalgikusan csábít egy Tudjukki egy regényben :D

      Törlés
  2. Abszolút kedvcsináló írás lett, csak rühellem az említett szerencsétlenkedő főszinglit, úgyhogy ez nem az én sztorim :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, akkor valóban nem :) Elég hasonló a két csaj.

      Törlés
  3. Nekem is meghoztad a kedvem, mondjuk nálam ez gyanúsan könyvtárból kikölcsönzős vagy valakitől kölcsönkérős könyv lesz. :) Amúgy én túlpörgős emberke vagyok, szóval lehet már csak ezért is tetszene. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök! :) Ez a csaj nagyon nem bír leállni, folyton bénázik meg kombinál meg minden, néha jó lett volna arcon önteni egy pohár hideg vízzel, hogy nyugi mááááár! :D

      Törlés