2011-04-20

Neil Gaiman: Csillagpor


  általában igyekszem nem elkövetni azt a hibát, hogy előbb nézem meg egy könyv filmadaptációját, mint hogy magát a könyvet elolvassam, de ebben az esetben ez így alakult, a filmet körülbelül négy éve láttam, akkor meg még nem is voltam akkora moly, meg szerintem nagyon Neil Gaiman létezéséről sem tudtam akkoriban.
időnként, nagyon ritkán előfordul, hogy sokkal többet hoznak ki egy filmből, mint ahogy a könyv alapján várnánk, (ebbe a kategóriába sorolnám pl. a Hideghegyet is) a Csillagpor is ilyen szerintem, alaposan felturbózták a történetet.

  amikor a könyvet a kezembe vettem, meglepődtem, hogy mennyire rövid. hogy fog ebbe ennyi esemény beleférni?? végül is belefért, de maradt bennem hiányérzet.

 Tristran Thorn egy Falva nevű kis falu lakója, aki beleszeret a helység legkapósabb lányába, Victoriába. a lány egy meggondolatlan pillanatában azt ígéri a fiúnak, hogy amennyiben elhozza neki az épp lepottyant hullócsillagot, bármit megtesz neki. így Tristran a csillag keresésére indul, átlépve ezzel a Falvát körülvevő falat, és egy teljesen más világba csöppen. errefelé teljesen más minden, már a hullócsillag fura, de van még boszorkány, egymást gyilkolászó, trónra törő királyfik, felhőkön ücsörgés. 

a furcsa nekem tényleg csak az volt, hogy picit összecsapottnak tűnt az egész. nyilván az is a gond, hogy a filmhez hasonlítom, ami egy nagy kerek egész, vicces karakterekkel, itt meg olyan felületesen érintettük az eseményeket, néha-néha elidőzve egy-egy részleten, viszont annyiféle szál van ebben a sztoriban, hogy ezt szinte varázslat 210 oldalon megírni. persze lehet, hogy pont a varázslat volt a cél:)

  ami még fontos lehet, hogy a Csillagpor egyáltalán nem gyerekkönyv. felnőtteknek írt mese, időnként picit erotikus tartalommal. persze nyilván nem az a lényeg, csak gondoltam szólok, mielőtt bárki elkezdené felolvasni a néhány éves kisgyerekének. 


  ha még valaki nem látta a filmet, akkora Csillagpor biztosan egy elég élvezetes olvasmány, kedves szereplőkkel, varázslatos világgal. mindenesetre miután elolvastátok a könyvet, szerintem nézzétek meg a belőle készült filmet is, Robert de Niro hatalmasat alakít!



a könyvet kiadja az Agave Kiadó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése